Automobili Lamborghini

- Společnost se sídlem v městečku Sant'Agata Bolognese, kterou v roce 1963 založil Ferruccio Lamborghini.
- První automobil představila v roce 1964.
- Od roku 1998 je součástí skupiny Volkswagen.
- V loňském roce firma prodala 2121 vozů (předloni 2083).
- Loňské tržby činily 508 milionů eur, což znamená meziroční růst o 8 procent.
- Hlavním trhem firmy jsou USA.
- Společnost má zhruba 1000 zaměstnanců.

I když Ferruccio Lamborghini zbohatl díky výrobě levných traktorů, vždy jej přitahovaly drahé sportovní vozy. S žádným ale nebyl spokojený.

Největší rozčarování mu přinesla koupě legendárního vozu Ferrari GT 250. Na voze totiž nefungovala správně spojka. Lamborghini nechal mechanismus ve svých dílnách rozebrat a s překvapením zjistil, že je od stejného výrobce, který dodává spojky i do jeho traktorů. Rozhodl se díl vylepšit.

Se svým nápadem zajel do nedaleké automobilky, jenže její šéf Enzo Ferrari neměl o zlepšovák zájem. A tak mu na oplátku hned vmetl do tváře, že automobily Ferrari jsou pěkný šunt.

"Poslouchej, Lamborghini, moje auta jezdí báječně. Problém je jen v tom, že ty umíš řídit leda tak traktor!" hněvivě odpověděl mocný vládce automobilové stáje z Maranella.

Výrobce proslulých traktorů, které změnily tvář celého italského venkova, ovšem nebyl zvyklý, aby s ním někdo jednal tak povýšeně. Mezi oběma významnými průmyslníky se tedy rozpoutala pravá jižanská pře. "Však já ti ukážu, kdo z nás dokáže udělat lepší auťák," zakončil hádku Lamborghini a vztekle vyběhl ze dveří.

Traktory z válečného šrotu

Ferruccio Lamborghini se narodil v roce 1916 ve vesnici Renazzo, jež dnes patří k městu Cento v provincii Ferrara. Jeho rodiče byli rolníci a obchodníci s dobytkem, syn však odmalička tíhl ke strojům. Dokud šlo o zdánlivě nevinnou chlapeckou zálibu, otec měl veškeré pochopení. Dokonce vyklidil kus stavení, aby šikovný školák získal prostor pro své mechanické pokusy.

Později však dost hořce nesl, že dospívající potomek nehodlá pokračovat v počestné rodinné zemědělské tradici. Místo toho se Ferruccio dal na studia techniky.

Na začátku druhé světové války byl povolán do armády, přičemž sloužil v letectvu jako opravář. Jeho základna se nacházela na ostrově Rhodos, kde se štěstím přežil nálet a posléze byl zajat Brity.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.