Škoda Auto je už třetím rokem po sobě nejvýznamnějším českým podnikem z hlediska tržeb. Pozitivní výsledky hlásí i plzeňská Škoda Transportation: nedávno získala průlomový kontrakt v Německu. Dodá šest elektrických vlaků, které budou jezdit z Norimberku do Mnichova. Obě firmy se hlásí ke značce, jež připomíná podnikatele Emila Škodu. Ten sice nezaložil ani plzeňské strojírny, natož automobilku, přesto se stal v českém podnikatelském světě legendou.

Historie Škody se začala psát v roce 1859. Tehdy hrabě Christian Valdštejn kývl na návrh, aby jeho sedlecké strojírny přesunuly část výroby do Plzně. Město totiž mělo brzy získat železniční spojení. Plzeňská továrna nejprve vyráběla hlavně zemědělské nástroje.

Klíčový se pro ni stal rok 1866, kdy do funkce vrchního inženýra nastoupil Emil Škoda. Záhy pochopil, že chce-li strojírna obstát v konkurenci, musí se modernizovat. Ale hrabě o průmyslové podnikání nejevil valný zájem. Rozhodl se firmu prodat, a to právě vrchnímu inženýrovi.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.