Závodní škola probíhá na moderním okruhu nedaleko estonského přímořského letoviska Pärnu. Na to, že jde o severskou zemi, je červnová teplota sahající k 30 stupňům Celsia docela překvapením. Nad asfaltem se proto tetelí vzduch a trať je dokonale suchá. To je ideální start pro začátečníky, kteří by se jinak na mokré vozovce trápili. Spolu s deštěm by přišlo i větší riziko karambolu.

"Na okruhu je důležité držet čistou stopu. Jezdec musí být dokonale sžitý s autem, a to ho musí poslouchat na slovo. Je nezbytné, abyste přesně odhadli, jak se vaše auto za konkrétních okolností zachová," vysvětluje hlavní instruktor Jan Kalmar. V následujících dvou dnech bude pečlivě bdít nad naším postupem a hodnotit ho.

Seznámení s okruhem

Co udělá každý správný závodník jako první? Seznámí se s okruhem. A tak se novináři rozdělení do tří konkurenčních týmů vydají na procházku po trati. Naštěstí není příliš dlouhá, trvá zhruba hodinu. Jan se u každé zatáčky zastavuje a ukazuje správnou stopu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se