Občas na českých cestách potkáte nápadný sedan s obrovským křídlem na zádi, modrým lakem a zlatými koly. Za jeho volantem sedí mladík nebo klidně muž s krizí středního věku. Má zaťaté zuby, ale zároveň obrovský úsměv na tváři a vytřeštěné oči. Typický řidič výstavního modelu japonské automobilky Subaru, které se kolem něj podařilo vyrobit dokonalou auru. Tu si ovšem WRX STI plně zaslouží, protože i jeho technika je neméně dokonalá.

Dokonce je tak dobrá, že v nové generaci ji nebylo potřeba měnit. Vlastně ji inženýři silně vylepšili. A tak novince pod kapotou trůní stejný benzinový čtyřválec boxer (s protilehlými válci) s objemem 2,5 litru, přeplňováním a výkonem rovných 300 koní. Lidé zvyklí na to, že každý nový vůz nabízí vyšší výkon oproti své předchozí verzi, by Subaru mohli snadno smést ze stolu. Jenže chytří japonští inženýři dobře ví, že výkon není to, co nové WRX STI potřebovalo. Toho už má dostatek. A tak vylepšovali jinde.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se