Ferrari F40 se vynořilo z útrob továrny v Maranellu v roce 1987 a odstartovalo supersportovní mánii. Jeho jméno značí, že vzniklo i jako oslava čtyřicátých narozenin italské automobilky. Bylo také posledním autem, které osobně schválil zakladatel značky Enzo Ferrari. Rok po představení vozu zemřel.

F40 bylo supersportem v té nejčistší podobě. Kromě klimatizace totiž ve spartánsky pojaté kabině na řidiče a jeho spolujezdce nečekalo žádné pohodlí. Chybělo rádio, nebyla zde ani madla dveří, přihrádka na drobnosti, o držáku na nápoje ani nemluvě. Chyběla kůže i koberečky, okénka se stahovala kličkou. Vše se soustředilo na čistý prožitek z jízdy a hlavně ušetření hmotnosti.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.