Víc než do sponzoringu Tour de France, víc než do dvě dekády trvající spolupráce s hokejovými světovými šampionáty i víc než do partnerství s olympiádou v Soči. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto do svého rallyeového týmu Škoda Motorsport investuje stovky milionů korun.

Desítky milionů půjdou do jeho provozu (například do přesunu aut, lidí a techniky do Nové Kaledonie, kde také škodovky závodí), podstatnější sumy do vývoje samotných závodních speciálů, které pomáhají i modelům v sériové výrobě.

Právě skončená sezona rallyeových soutěží byla v historii značky jedna z nejúspěšnějších. Přesto jde o samotný sport až ve druhé řadě. Hlavním cílem je nejen ukázat se a prodat auta dalším, netovárním závodním týmům, ale díky vítězstvím v závodech vylepšené image značky zvýšit celkové prodeje automobilky.

Pamatujete si, s jakými auty škodovka útočila na vavřínové věnce? Pomůžeme vám je připomenout.

Závodní škodovky