V Česku rychle rostou prodeje nových aut s hybridním pohonem. Za první tři čtvrtletí vzrostly meziročně o více než třetinu na 346 aut. Důvodem je hlavně rozšiřující se nabídka modelů i jejich vyšší dostupnost.

Téměř devadesát procent všech hybridů v Česku prodá automobilka Toyota. Ta společně se svou luxusní značkou Lexus nabízí už devět modelů s pohonem, který spalovací motor kombinuje s elektromotorem.

"Vůz s hybridním pohonem se stává 'běžným' automobilem a volí ho ve velké míře zákazníci porovnávající tento pohon s klasickým dieselovým motorem u konkurence. A tomu také odpovídá i naše cenová politika s plně hybridními modely," říká mluvčí Toyoty Tomáš Vaněk.

Situace hybridům nahrává

Už neplatí, že jediným hybridním vozem v nabídce je poněkud extravagantní model Prius, Toyota už s tímto pohonem nabízí i modely Yaris a Auris (konkurenti Škody Fabia, respektive Rapidu a Octavie). Ceny hybridních vozů jsou v současnosti srovnatelné s cenami konkurenčních vozů s obdobně úspornými naftovými motory, například hybridní Yaris svou cenou stojí přesně proti naftové Fabii.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se