Ačkoliv Škoda Favorit vyjela na silnice v roce 1988, její historie se datuje až k listopadu 1982, kdy vláda vydala usnesení o rozvoji výroby osobních automobilů v Československu. Domácí značka se okamžitě pustila do práce. V ruce měla už prototyp vozu s vpředu uloženým motorem a poháněnou přední nápravou s označením Škoda 780.
Za pár měsíců se ale šéfem oddělení vývoje automobilů stal konstruktér Petr Hrdlička, který pracoval pod tlakem šibeničního termínu. Podle vlády mělo být auto hotové za dva a půl roku. Hrdlička kvůli designu vozu oslovil Giorgetta Giugiara, ten ho ale odmítl s tím, že pro Škodu už modely připravoval, ale žádný se nedostal do sériové výroby. Favorit proto navrhl jeho konkurent Bertone.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...