Zdálo se to neuvěřitelné, ale v roce 1951 vydala československá vláda nařízení, ve kterém kopřivnické Tatře zakázala výrobu osobních vozů. Fabrika se měla specializovat jen na těžkou techniku. V té době ale bylo v Kopřivnici mnoho lidí, kteří si nepřáli, aby výroba známých luxusních vozů jen tak padla. Jali se proto připravit projekt nového modelu zcela tajně a bez vědomí tehdejších mocipánů.

A tak v pražské konstrukční kanceláři usedli za rýsovací prkno Vladimír Popelář nebo František Kardaus, aby navrhli nový vůz pro Tatru na lepší časy. Pracovali na něm několik let ve strachu z odhalení. Dokonce měli připraveny i náhradní projekty, kterými by při případné návštěvě zakryli chystaný vůz. V roce 1954 už ale Tatra znovu dostala povolení auta vyrábět, a tak se mohli pustit do práce legálně.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se