Jen rok poté, co obyvatele Československa ožebračila měnová reforma, rozhodla Komunistická strana o revoluci v automobilovém průmyslu. Na konci roku 1954 se stranící usnesli, že se v Mladé Boleslavi začne vyrábět vůz pro lid. A dokonce nadiktovali přesné parametry: Auto musí vážit maximálně 700 kg a spotřebovat 7 litrů benzinu na 100 km. Deset trnitých let vývoje právě začalo.

Prvním důležitým krokem bylo najít tu správnou koncepci pohonu. Existovaly tři možnosti. Buď konstruktéři uloží motor pod přední kapotu a bude pohánět přední kola, nebo zvolí rozložení transaxle (motor pod přední kapotou a pohon zadních kol) a nebo sáhnou po řešení s motorem vzadu pohánějícím zadní kola.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.