Podle Asociace evropských výrobců automobilů ACEA poklesl v červnu počet nových registrací v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko, Island) meziročně o 6,3 procenta. Neprodalo se ani 1,2 milionu vozů, takže jde o nejhorší červnový výsledek od roku 1996. V Česku jsme ve stejném období zaznamenali mnohem horší propad - o více než 20 procent. Popis situace na tuzemském trhu najdete zde.

Škoda, která se potýká s mezigenerační výměnou svého nejdůležitějšího modelu, Octavie, přibližně kopíruje vývoj trhu. V červnu si meziročně pohoršila o 6,9 procent. Přesto obhájila květnovou jedenáctou příčku v žebříčku značek, udržela si tedy umístění před Toyotou, která ji většinou poráží a zatím před ní zůstává i v součtu šesti měsíců. Za první půlrok trh nových aut v zemích EU a EFTA poklesl o 6,7 procent, Škoda Auto je v minusu o 6,4 %.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.