Náraz do deformovatelné bariéry vymrští figuríny prudce dopředu, ty se v zápětí ocitnou v zajetí airbagů. Desítky snímačů, které jsou připevněny na tělech obou umělých pasažérů, vysílají okamžitě informace o nárazu do elektronického zařízení, které je v kufru, aby se nepoškodilo. Bouračku snímají rychlostí 1000 snímků za sekundu rychloběžné kamery. K autu se seběhnou technici, vše podrobně nafotí a zdokumentují. A může se jet nanovo.

„Při testování každého modelu se rozbije zhruba 150 aut. Padesát z toho jsou prototypy dělané ručně, jejichž cena se pohybuje ve stovkách tisíc eur,“ říká vedoucí oddělení Bezpečnost a zkoušky vozu ve vývojovém centru Škoda Auto Petr Kraus.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.