Nová Škoda Octavia prošla všemi testy Euro NCAP bez výraznější slabiny. Nejlepšího výsledku v porovnání s konkurenty dosáhla v ochraně chodců při střetu s nimi. Obdržených 82 procent je historicky nejvyšším číslem v kategorii velkých rodinných aut, do níž ji Euro NCAP řadí. Lepší hodnoty dosáhl pouze kompaktní hatchback Volvo V40, u něhož chodce chrání speciální airbag.

Rovněž 93 procent za ochranu dospělé posádky a 86 procent za péči o děti řadí novou Octavii k absolutní špičce nejen mezi podobnými auty. Stoprocentní úspěšnost si připsala například při ochraně spolujezdce při čelním nárazu, řidiče při bočním nárazu do ploché překážky nebo dítěte ve věku 1,5 roku cestujícího na sedadle spolujezdce proti směru jízdy.

Největší problém vznikl při bočním nárazu nové Octavie na sloup, po němž řidiči podle Euro NCAP hrozí čtvrtý nejvyšší stupeň poranění hrudníku z pěti možných. Testující organizace také Octavii vyčítá absenci omezovače rychlosti, kvůli níž si připsala průměrných 66 procent při hodnocení asistenčních systémů řidiče. Zato jí udělila čtyři pochvaly za systémy aktivně pomáhající řidiči jako je například udržování jízdního pruhu zásahy do řízení.

Porovnání s předchozí generací testovanou v roce 2004 vyznívá pro novinku ve všech směrech lépe. Největší rozdíl je v následcích čelního nárazu pro řidiče. Předchozí Octavia obdržela na vysvědčení čtyři hvězdy. Kritéria testů přitom byla tehdy mnohem méně přísná než v současnosti. Nová Octavia se chlubí i lepšími výsledky než její větší bratr Superb, rovněž pětihvězdičkový. Porovnat bezpečnost nové Octavie s ostatními škodovkami i konkurenty můžete zde.

Rovněž další tři testovaná auta z poslední várky obdržela plný počet pěti hvězd. Jde o novou generaci hatchbacku pro menší rodiny Toyota Auris, jeho sourozence z kategorie terénních aut RAV4 a elektromobil Renault ZOE, který se zatím jako jediný ze čtveřice zkoušených vozů neprodává na českém trhu.