Tak si to užij, zní většinou přání přátel nebo kolegů, když se s nimi loučím při odjezdu na autosalon. A já se snažím. Účastním se pravidelně toho ve Frankfurtu, Paříži (střídají se) a v Ženevě. Zkoušel jsem si ale prohlédnout i ty v New Yorku, Los Angeles nebo v Lipsku. Všechny mají během novinářských dní jedno společné – hodně aut, ale i lidí.

Ženevský autosalon ale rozhodně mezi evropskými patří k těm nejpříjemnějším. Díky své kompaktnosti, kdy jsou všechny značky schované pod jednou střechou, se člověk nenaběhá tolik jako například na roztříštěném výstavišti ve Frankfurtu.

Horší je to ale s faktem, že Ženeva leží ve Švýcarsku. Je tu výrazně dráž a sehnat ubytování není nejjednodušší. Na tomto místě můžete sledovat můj fotoblog. Příspěvky jsou řazené od nejnovějšího k nejstaršímu.

14:20 O jaké auto je v Ženevě největší zájem? Je to novinka od Ferrari, která nese zvláštní název LaFerrari. Není ale právě lehké se k ní dostat. Po pěti minutách tlačenice mi došly nervy. Snad se mi ji podaří alespoň na moment zahlédnout zítra.

13:25 Rád jsem na chvíli zapomněl na nová auta a pokochal se tímto krásným kusem historie. To je unikátní McLaren F1.

12:45 Nejsem si jistý, jestli je to krásné auto, ale rozhodně vyvolalo rozruch. Lamborghini Veneno patří k nejzajímavějším autům letošního veletrhu. Ale pokud si ho chcete pořídit, máte smůlu. Jsou jen tři a už jsou prodané.

11:30 Volvo má nový multimediální systém. Umožňuje dotykové ovládání a je stejně rychlý jako nejmodernější smartphony. Umožní prohlížení 3D budov v navigaci, hlasové zadávání cíle nebo prohlížení internetu. Zajímavé.

11:15 Měl jsem zajímavý rozhovor s Lottou Jacobson z automobilky Volvo. Je zodpovědná za vývoj bezpečnostních technologií. Bavili jsme se o novém systému na ochranu cyklistů a budoucnosti dopravy. Rozhovor vyjde v pátek.

10:40 Prošel jsem kolem stánku Ferrari, kde se chystá odhalení následovníka modelu Enzo. Zatím je ale pod plachtou.

10:15 Škoda právě na tiskové konferenci ukázala novou Octavii Combi. V 11 hodin pak zveřejní její českou cenu. Vůz se začne prodávat v květnu spolu s verzí 4x4. Ještě letos také přijde rychlá Octavia RS.

9:15 S kolegou Romanem Šitnerem jsem zabrali místa v novinářském oddělení stánku Škody. Kolem poledne tu bývá husto a pracuje se i vestoje. Kdo si včas nesedne a nepřipojí svůj notebook k síti, má smůlu.

Začíná první novinářský den autosalonu

21:30 Večírek Volkswagenu je monumentální akce, která se připravuje dva měsíce dopředu. Ani si netroufám odhadnout, kolik stojí. Letos tu je o nějakých 200 lidí více než v minulých ročnících. Po představení jednotlivých značek se už v sále nedalo ani hnout.

19:45 Jsem na večírku Volkswagenu a je tu hlava na hlavě. Hlavní roli sehrál VW XL1, tedy auto, které spotřebuje 0,9 litru nafty na 100 km. Jeho výroba ale asi bude náročná. Zatím ho totiž chtějí vyprodukovat jen v 250 kusech.

14:15 Už tradičně jsem si nezařídil akreditaci předem. Naštěstí se v pondělí netvoří žádné fronty jako během novinářských dní. Nejsem totiž jediný zástupce tisku, který vše nechává na poslední chvíli, i když si každý rok slibuje, že tentokrát se už polepší. Naštěstí dnes je vstupenka a voucher na autokatalog otázkou několika minut. Kolega Jarda Vít z Týdne (na snímku) je na tom podobně jako já.

12:00 Zdá se, že se na autosalon vyrazil podívat i známý lyžař Jon Olsson. Jako vždy vzal s sebou na zakázku postavený supersport Audi R8 vybavený karbonovou rakví na jeho lyžařské náčiní. Potkal jsem ho na letištním parkovišti.

11:45 Švýcarsko není členem EU. A tak si operátoři rádi namastí kapsu. Zatímco z Francie stojí poslat 1 MB jen 20 korun, ze Ženevy bych zaplatil 240 korun. Naštěstí jsme u hranic, a dají se tu proto chytit i francouzští operátoři.

9:30 Vyrážíme. Spojení se Ženevou zajišťuje pod hlavičkou ČSA malá letecká společnost s ještě menším letadlem. Je to Saab se třemi sedadly v řadě. Let mu ale zabere jen hodinu.

8:30 Ačkoliv autosalon začíná až v úterý, letíme v pondělí ráno. Alespoň zbude více času na práci a přípravy. Před startem je ale potřeba se posilnit. V letištní restauraci nás už dobře znají. Gulášovka je tu dobrá. Musí být, když za ni zaplatíte 130 korun.