Většina automobilek se snaží splnit stále přísnější pravidla regulující vypouštění emisí CO2 tím, že snižuje objemy motorů. Aby se zároveň nezhoršovala dynamika vozů, používá se doping v podobě turbodmychadel. Benzinové motory nové Mazdy 6 zůstaly u vysokých objemů od 2 do 2,5 l a bez turba, přesto spotřebují méně paliva a tím pádem vypustí méně škodlivin než většina sedanů a kombíků střední třídy, jak se můžete přesvědčit zde.

Jak je to možné? Díky souboru unikátních technických opatření pojmenovaných Skyactive, která se týkají každé důležité součásti vozu. Ani u naftových motorů se nová Mazda 6 nevzdala vysokého objemu 2,2 l, přesto se jí od dubna podaří snížit spotřebu až na rekordních 3,9 l nafty na 100 km, a dokáže plnit budoucí emisní normy Euro 6, aniž by musela používat aditiva typu močoviny.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.