Asociace automobilových výrobců v lednu zaznamenala v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) 918 280 nových registrací, což je o 8,5 procenta méně než v lednu 2012. V samotné EU činí meziroční pokles dokonce 8,7 procent. Prodej nových aut v Evropě tak pokračuje v sestupném trendu z loňského roku, jehož podrobně rozebrané výsledky najdete zde.

Evropské lednové výsledky se příliš neliší od vývoje v České republice, kde meziroční pokles registrací nových aut činil 6,6 procent. V žebříčku zemí seřazených podle nejvyššího počtu registrací jsme ale spadli z 12. místa v roce 2012 až na 14. pozici. Detailní rozbor situace na českém trhu můžete číst zde.

Nejsilnější evropskou značkou i nadále zůstává s velkým náskokem Volkswagen, který ale proti loňskému lednu ztratil více než 12 procent a jeho podíl na trhu EU+EFTA se snížil z 12,8 % na 12,3 %. Ještě hůř dopadl druhý Ford s poklesem více než 25 procent. Naopak třetí Opel si o více než čtyři procenta proti loňskému lednu polepšil.

Z první desítky značek si plusová čísla připsalo ještě BMW (+9,4 %) a Mercedes (+4,7 %). Naopak všechny tři francouzské značky pokračují ve dvouciferných ztrátách. Úplně největší meziroční ztrátu utrpěli menší výrobci Lexus (-47,2 %), Chevrolet (-38,7 %), Alfa Romeo (-36,8 %) a Mitsubishi (-34,9 %). Největší zisk si připsaly Jaguar (+26,2 %), Land Rover (+19,4%), Mazda (+13,7 %) a Honda (+11,8 %). Z koncernu VW se jako jediný do kladných čísel dostal Seat (+4,9 %).

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním lednu vypadá následovně:

 

1. Volkswagen    112 704 (1. i v celém roce 2012)

2. Ford                  61 544 (2.)

3. Opel                  60 099 (3.)

4. Renault             56 894 (4.)

5. Peugeot            56 379 (5.)

6. Audi                   50 128 (6.)

7. Citroën               47 912 (7.)

8. BMW                 47 813 (8.)

9. Fiat                   46 899 (10.)

10. Mercedes          45 543 (9.)

11. Toyota              38 440 (11.)

12. Škoda              37 556 (12.)

13. Nissan             34 151 (13.)

14. Hyundai           32 774 (14.)

15. Kia                  23 795 (15.)

16. Dacia              20 680 (17.)

17. Seat                20 226 (16.)

18. Volvo               16 556 (18.)

19. Suzuki            11 037 (21.)

20. Mazda              10 032 (23.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Škoda zůstala na loňské 12. příčce s dvouprocentním meziročním poklesem, což ale vzhledem k pádu celého evropského trhu o 8,5 procent znamená růst podílu české značky ze 3,8 na 4,1 procenta. 

Stejně jako v minulých měsících zaznamenala ACEA nárůst na velkých trzích pouze v případě Velké Británie (+11,5 %), klesalo Německo (-8,6 %), Francie (-15,1 %) i Itálie (-17,6 %).