Nový Rapid, menší klon Octavie, do něhož Škoda vkládá velké naděje, byl v listopadu i v prosinci nejhůře prodávaným vozem značky na českém trhu (hitparády modelů podle registrací najdete zde). K jeho prvnímu zvýhodnění sáhla automobilka v polovině prosince, kdy Rapidu navýšila standardní výbavu (podrobnosti zde). Pak sice začátkem ledna ceny modelu mírně vzrostly kvůli vyšší sazbě DPH, nyní ale přichází u některých verzí razantní zlevnění.

Akční verze Rapid Fresh ponechávají výhodu v podobě rozsáhlého obohacení výbavy zdarma a k tomu přidávají cenové zvýhodnění. Základní provedení Active Fresh s tříválcovým benzinovým motorem 1.2/55 kW zlevnilo o 23 tisíc na 269 900 korun. Auto přitom v ceně obsahuje například klimatizaci, rádio nebo přední mlhovky, nejde tedy o "žebráka".

Druhou a poslední pohonnou jednotkou, jíž se týká nabídka Fresh Active, je benzinový turbomotor 1.2 TSI/63 kW. Jeho cena klesla o 18 tisíc na 284 900 korun. Rozdíl mezi dvěma nejslabšími motory se tak zvýšil z deseti na patnáct tisíc korun, což dává tříválci šanci na větší rozšíření. Všechny ceny v článku se týkají platby naráz, při pořízení auta na úvěr se Škofinem dostane zájemce bonus 20 tisíc na vstupní cenu do výpočtu splátek.

Vyšší stupeň Fresh Ambition rozšiřuje standard Rapida mimo jiné o litá kola, lepší klimatizaci s automatickou kontrolou teploty, lepší rádio nebo parkovací senzory. Tentokrát se netýká základního tříválce, ale začíná s motorem 1.2 TSI/63 kW, který se zlevnil o 27 tisíc na 299 900 korun. Podle nás jde poměrem ceny a výbavy o aktuálně nejzajímavější verzi Rapida. Porovnali jsme ji s Chevroletem Cruze a Renaultem Fluence, tedy dvěma podobně velkými sedany. Podívejte se zde. Rapid má coby liftback proti sedanům výhodu v lepším přístupu do kufru pomocí pátých dveří. Sedany disponují pouze úzkým víkem.

Dalšími pohonnými jednotkami zařazenými do akční nabídky Rapid Fresh Ambition jsou silnější verze benzinového turbomotoru 1.2 TSI s maximálním výkonem 77 kW, která zlevnila o 33 tisíc na 319 900 korun a naftový 1.6 TDI, jehož cena se snížila o 34 tisíc na 379 900 korun. Naftový Rapid jsme porovnali s podobně motorizovaným sedanem Peugeot 301 a nejprodávanějším pětidveřovým hatchbackem v Česku - Hyundai i30. Podívejte se zde.

Nejvyšší akční stupeň Fresh Elegance, jehož výbava zahrnuje i možnost legálního telefonování za jízdy přes bluetooth handsfree, šestnáctipalcová kola nebo tempomat udržující rychlost nastavenou řidičem se týká pouze naftového motoru 1.6 TDI. Po zlevnění o 39 tisíc přijde na 409 900 korun. Kompletní aktuální ceník Škody Rapid najdete zde a podrobný test vozu čtěte zde.

Představitelé Škody odmítají, že by Rapid byl prodejním propadákem. "Kvótu, která byla loni určená pro český trh a daná omezenou kapacitou výroby se podařilo naplnit. Čítala něco přes tisíc kusů. Nechceme hodnotit prodej auta po dvou nebo třech měsících, o úspěchu či neúspěchu Rapida rozhodne celý letošní rok," tvrdí tiskový mluvčí Škody Jozef Baláž.

Pomalejší křivka náběhu prodeje Rapidu mohla být způsobena nejen relativně vysokou zaváděcí cenou, ale také tím, že šlo o zcela nový model. Podle některých oslovených prodejců si řada zákazníků objednává novou Octavii bez ohledu na to, zda ji viděli, protože jde o etablovaný vůz, kdežto Rapid z předchozích generací neznají.

Související