Nová auta se špatně prodávají v celé Evropě, Česko tomuto trendu zatím odolávalo. Listopad se však stal nejhorším měsícem v roce. Podrobnosti o tom, který značkám se v jedenáctém měsíci dařilo nejhůře, najdete zde. Jako odpověď přišla vlna zlevňování - a to i mezi oblíbenými modely.

Například Renault nezůstal u rekordního snížení cen pětidveřového Méganu na 209 900 Kč, ale snížil plošně 30 tisíc i u oblíbeného sedanu Fluence. Jeho cena tak začíná na 234 900 Kč a jde o suverénně nejnižší čátku v historii. Žebříček všech verzí sedanů a liftbacků nižší střední třídy s cenou do 300 tisíc seřazený od nejlevnější najdete zde.

Zlevněný Renault Fluence dominuje žebříčku sedanů a liftbacků nižší střední třídy s naftovým motorem. Po slevě se totiž v provedení 1.5 dCi/66 kW prodává od 279 900 Kč. Žebříček všech naftových kompaktů se splývavou zádí do 350 tisíc si prohlédněte zde.

Síla Renaultu Fluence tkví v poměru ceny a výbavy. Už základní provedení označené Confort za 234 900 Kč s benzinovým motorem 1.6/81 kW obsahuje například klimatizaci, šest airbagů, audiosoustavu nebo tempomat a omezovač rychlosti - tedy asistenty udržující řidičem nastavenou rychlost nebo naopak nedovolující nastavený limit překročit.

Zlevnění Fluence a příchod nových levných konkurentů od Citroënu a Peugeotu donutilo Škodu poprvé zvýhodnit nový Rapid. Ceny sice zůstaly stejné, ale standardní výbava posílila o spoustu prvků - a to zdarma. Podrobnosti najdete zde.

Pozadu nezůstal ani Hyundai - letos zatím druhá nejúspěšnější značka po Škodě na českém trhu, která si svou pozici v žebříčku nových registrací hájí před dotírajícím Volkswagenem. Výrazně zvýhodnil dva ze svých nejprodávanějších modelů. Na rodinnou i30 vyráběnou v Nošovicích v provedení hatchback a kombi dává od prosince bonus až 25 tisíc, na malou i20 dokonce až padesát tisíc.

Bonusy sice zdánlivě nejsou pro každého, ale podle Hyundai platí pro majitele jakýchkoli starších aut a jejich rodinné příslušníky - takže fakticky pro všechny potenciální zákazníky. Majitelé se navíc nemusí svých starších aut zbavovat a dávat je značce na protiúčet. Hyundai konkrétní výši bonusu prozradil pouze u některých verzí, u ostatních jde o záležitost prodejce.

Rodinný hatchback i30 vyráběný v Nošovicích se dá díky bonusu pořídit s výbavou Trikolor za 290 990 Kč. Výbava Trikolor zahrnuje ve standardu například klimatizaci nebo audiosoustavu ovládanou na volantu. Porovnali jsme Hyundai i30 Trikolor s nedávno zlevněným Renaultem Mégane a největším rivalem na českém trhu - Volkswagenem Golf. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Kombík s výbavou Trikolor přijde na 315 990 Kč.

Až o padesát tisíc může být levnější malý Hyundai i20. Plnou výši bonusu lze uplatnit na pětidveřové provedení ve vyšší výbavě Inclusive, jehož cena tak klesla na 199 990 Kč. Existují i dostupnější soupeři, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech pětidveřových malých hatchbacků s cenou do 200 tisíc zde. Výbava Inclusive ale zahrnuje podobné prvky jako větší i30 Trikolor, což mezi malými auty znamená velkorysý standard. Porovnali jsme Hyundai i20 1.2 Inclusive s modernizovaným Fordem Fiesta a zvýhodněnou Škodou Fabia Champion - podívejte se zde.

Snižování cen se dočkali i zájemci o terénní auta s pohonem všech kol. Suzuki kvůli příchodu modernizované Grand Vitary na český trh zlevnilo předchozí provedení až o šedesát tisíc. Cena pětidveřového Grand Vitary 2.4 klesla na 534 900 Kč. Standardní výbava obsahuje například automatickou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola, xenonové světlomety, vyhřívání předních sedadel nebo tempomat. Porovnali jsme zlevněnou Grand Vitaru s Hondou CR-V a Subaru Forester - v obou případech také s verzemi, které se vyprodávají kvůli příjezdu nového modelu. Podívejte se zde. Všechny ceny uvedené v článku se týkají okamžité platby nikoli pořízení auta na splátky.