Mladoboleslavská novinka se představuje ve své třetí generaci. Škoda Octavia proti předchozímu modelu hodně vyrostla. Nyní jí naměříte 4659 mm na délku (o 9 cm víc), rozvor má hodnotu 2686 mm (o 11 cm víc). Délka nové Octavie překonává nejen všechny soupeře v kompaktní třídě, ale i manažerská auta jako BMW řady 3, Mercedes třídy C nebo Volvo S60. Uvnitř jsme naměřili více prostoru než dříve hlavně na šířku v loktech - na předních sedadlech až 148 cm, vzadu 146 cm, tedy vždy o 3 cm více než u druhé generace a nadprůměr při porovnání s konkurencí. Karoserie se rozšířila o 5 cm, auto nevypadá jako užovka a působí důstojně.

Pro české zákazníky hraje velkou roli také zavazadlový prostor. Octavia už dříve dominovala se svou kapacitou 585 litrů kompaktní třídě, kufr novinky má hodnotu 590 litrů. Podle našich měření se u novinky o 5 cm prodloužil ve výšce podlahy. Naměřené maximum 111 cm deklasuje i Škodu Superb. Nejrůznější vnitřní rozměry konkurentů nové Octavie i druhé generace můžete mezi sebou porovnávat zde.

Škoda Octavia III stojí na modulární podvozkové platformě MQB, kterou koncern Volkswagen začal nedávno využívat napříč svými značkami. Objevila se už ve službách nového Golfu nebo Seatu Leon. Využívá ji i luxusní hatchback Audi A3.

Octavia také získala sadu nových bezpečnostních technologií, které mají i její koncernoví sourozenci. Lze si tak do vozu objednat třeba systém Front Assist. Ten zabrání střetu s jiným vozidlem v nízkých rychlostech. Octavia umí kontrolovat únavu řidiče a varovat ho.

Škoda Octavia se na českém trhu začne prodávat v únoru 2013. Postupně budou následovat i další verze. Objeví se karosářská varianta kombi, Octavia bude brzy také jezdit s pohonem všech kol nebo ve sportovní variantě s označením RS.

Velké naděje

Škoda Auto vkládá do nové Octavie velké naděje. Automobilka by ráda prodala přes 500 000 kusů ročně a dostala tak novou Octavii do první desítky nejprodávanějších vozů na světě, uvedl při světové premiéře třetí generace Octavie předseda představenstva Škody Winfried Vahland.

"Octavia je klíčovým modelem značky Škoda. Naším cílem bylo třetí generaci modelu Octavia zlepšit tak, aby splnila stále rostoucí nároky našich zákazníků. To se nám povedlo - nová Octavia je třída sama pro sebe," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Předchozích dvou generací Octavie se prodalo přes 4,5 milionu kusů tempem přesahujícím 400 tisíc vozů ročně.

Jen za první letošní pololetí si Octavii koupilo 219 tisíc zákazníků, což značilo téměř desetinový meziroční nárůst.

Škoda za celý loňský rok vyrobila 875 tisíc vozů. Její ambiciózní plán počítá s tím, že by do roku 2018 vyráběla nejméně 1,5 milionu vozů ročně.

K tomu má pomoci i to, že automobilka do roku 2015 plánuje představit každoročně dva nové modely. Příští rok by to mohlo být ale až sedm vozů.

Související