Kia zlevnila svůj nejprodávanější model cee´d ve vyšších výbavách Comfort a Exclusive o 15 tisíc korun. Snížení cen se týká pouze skladových modelů a vyhnulo se základním verzím Active, které zlevnily o deset tisíc už v září a dále stojí od 274 980 Kč respektive od 299 980 Kč u kombíku SW. V jejich výbavě ale chybí klimatizace.

Druhý stupeň výbavy Comfort se prodává o 15 tisíc levněji než dříve (od 299 980 Kč u krátké verze), takže příplatek proti Activu dělá nyní jen 25 tisíc. Ty vynahradí nejen klimatizace, která se u Activu připlácí právě za tuto částku, ale mimo jiné také dálkové ovládání centrálního zamykání nebo vyhřívaná zrcátka. Každá Kia cee´d přitom obsahuje ve standardu audiosoustavu, palubní počítač, šest airbagů nebo stabilizační systém.

Pokud bychom chtěli takto vybavený kompaktní hatchback, několik konkurentů seženeme levněji. Nejdostupnější ale budou poslední doprodávané kusy předchozí generace cee´du. Všechny verze pětidveřových hatchbacků nižší střední třídy s výše uvedenou výbavou seřazené od nejlevnější najdete zde. Podobný přehled jsme udělali i u kombíků do 330 tisíc. Podívejte se zde. Také tady vychází nejlevněji minulý cee´d SW.

Porovnali jsme nový cee´d SW s nejsilnějším naftovým motorem 1.6 CRDi/94 kW Comfort s Fordem Focus kombi a Škodou Octavia Combi - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Pětidveřový hatchback Kia cee´d ve výbavě Comfort se základní benzinovou čtrnáctistovkou jsme porovnali s Hyundai i30 a VW Golf - podívejte se zde.

Dalších 45 tisíc navíc za výbavu Exclusive, která také zlevnila o 15 tisíc, přináší do standardu nového cee´du mimo jiné litá kola, lepší klimatizaci s možností nastavení různé teploty pro řidiče a spolujezdce a jejího udržování, bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy nebo zadní parkovací senzory. Kompletní ceník nového cee´du včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších podrobností najdete zde. Ceník kombíku zde.

Nissan potěšil i zklamal zájemce o jeho vozy kategorie SUV. Větší z aut, která se hodí i na horší cesty, Qashqai, zlevnil až o 40 tisíc a stojí od 349 000 Kč. Menší Juke naopak o stejnou sumu zdražil a dá se pořídit od 339 000 Kč.

Základní provedení Nissanu Qashqai označené Visia zlevnilo o 30 tisíc na historicky nejnižší sumu 349 000 Kč, za kterou ho zatím značka nabízela jen při některých krátkodobých akcích. V žebříčku nejdostupnějších kompaktních SUV se tak Qashqai posunul na druhé místo za Dacii Duster a těsně před Škodu Yeti. Přehled všech verzí do 400 tisíc srovnaných od nejnižší ceny najdete zde. Počítejte s tím, že se nejdřív musíte prokousat armádou různých variant Dusteru...

Nejnižší výbava Nissanu Qashqai pojmenovaná Visia přitom není žádná chudobka. Obsahuje například klimatizaci, šest airbagů, stabilizační systém nebo audiosoustavu s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy. Porovnali jsme nejlevnějšího Qashqaie se zvýhodněnou Škodou Yeti Champion a Dacií Duster, která se na rozdíl od obou konkurentů dá za stejnou cenu pořídit s pohonem všech kol - podívejte se zde.

Ostatní varianty Qashqaie zlevnily dokonce o čtyřicet tisíc. Znamená to, že druhá výbava Acenta je proti základnímu stupni Visia dražší o 36 000 Kč, u benzinového motoru 1,6 l o 43 500 Kč. Tento příplatek vynahrazuje mimo jiné lepší klimatizací (automatickou dvouzónovou), litými koly, parkovacími senzory vzadu, předními mlhovkami nebo tempomatem a omezovačem rychlosti. Ještě více věcí nabízejí stupně I-Way a Tekna, kompletní ceník zlevněného Qashqaie včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších podrobností najdete zde.

Qashqai rovněž mírně snížil spotřebu některých svých motorů. Nejvíce si polepšil naftový motor 1.5 dCi, jehož konzumace podle výrobce klesla o 0,3 l na 100 km na 4,9 l na 100 km. Dostal se tak mezi nejúspornější turbodiesely v rámci kompaktních SUV. Jedním z mála motorů, které se chlubí ještě lepší úsporností, je novější motor Qashqaie 1.6 dCi se 4,5 l. U něj se nic neměnilo. Benzinové dvoulitry si pomohly vždy o jedno deci na 100 km.

Všechny změny týkající se krátkého Qashqaie se dají aplikovat i na jeho prodlouženou sedmimístnou verzi Qashqai+2 s tou výjimkou, že o čtyřicet tisíc zlevnil i základní stupeň Visia. Jeho cena po zlevnění začíná na 424 500 Kč. Ceník Nissanu Qashqai+2 najdete zde.

Radost z listopadových ceníků Nissanu nemají zájemci o menší model Juke. Ten v říjnu zlevnil o čtyřicet tisíc, nyní se ale jeho ceny vracejí na předchozí úroveň. Základní verze tak místo 299 000 Kč přijde na 339 000 Kč. Nejlevnější Juke s benzinovým motorem 1.6/86 kW a výbavou Visia přitom nemá ve standardu klimatizaci ani rádio. Ceník zdraženého Nissanu Juke si prohlédněte zde.

 

Subaru vyprodává terénního Forestera modelového roku 2012 z celoevropských skladů s bonusem 20 procent. Cena v Česku tak začíná od 471 200 Kč s dvoulitrovým benzinovým motorem a stálým pohonem všech kol. Japonská značka tak rozprášila pověst výrobce drahých aut. Mezi středně velkými vozy kategorie SUV, tedy kříženců silničních a terénních aut, nenajdete aktuálně levnějšího soupeře s pohonem všech kol. Přesvědčit se můžete v žebříčku seřazeném od nejnižší ceny zde. Zajímavé je, že kromě Dacie Duster neexistuje levnější konkurent ani mezi menšími auty nižší střední třídy s délkou pod 4,5 m!

Každý Forester přitom obsahuje například klimatizaci, audiosoustavu nebo metalízu v ceně. Nejlevnější verze s naftovým motorem stojí 607 200 Kč ve vyšší výbavě Active. Ta proti Trendu přidává například lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty, tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost, bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy nebo přední mlhovky. Zlevněné Subaru Forester 2.0 D Active porovnáváme s Chevroletem Captiva a VW Tiguan - podívejte se zde.

Kompletní aktuální ceník Subaru Forester včetně technických údajů a dalších informací najdete zde. Aktuální verze je poslední, u níž se dá auto pořídit s redukční převodovkou umožňující lepší pohyb v těžkém terénu. Prozatím byla k dispozici u benzinových motorů, příští rok zmizí i odtamtud. Ve výprodeji zbývá u českých dealerů i v celoevropském skladu více než 100 vozů, doba dodání z Rotterdamu se pohybuje v rozmezí 2-3 týdnů.