Česká automobilka se v srpnu v žebříčku nejúspěšnějších značek v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) podle počtu nově registrovaných osobních vozů umístila na desátém místě. Z tradičních účastníků TOP 10 za sebe odsunula Fiat.

Po osmi měsících jí patří průběžné 12. místo. Srpnové výsledky nejúspěšnějších značek v Česku najdete zde. Hitparádu nejoblíbenějších modelů zde.

Škodě se v Evropě v srpnu podařilo prodat o 3,6 % nových vozů víc než ve stejném období před rokem a jako jedna z mála značek skončila v plusu. Celkově se totiž v zemích EU a EFTA v srpnu zaregistrovalo o 8,5 % méně aut než před rokem. V červenci byla situace podobná, když pokles činil 7,5 %. Auta se tak v Evropě prodávají už jedenáct měsíců v řadě meziročně hůř a nevypadá to, že by se situace lepšila.

Prohlédněte si pořadí deseti nejúspěšnějších značek v zemích EU a EFTA za srpen 2012 podle počtu nově registrovaných aut na základně údajů Asociace evropských automobilových výrobců ACEA:

1. Volkswagen 104 179 (1. i v červenci 2012)

2. Audi 46 929 (6.)

3. Peugeot 46 147 (3.)

4. Opel 43 578 (4.)

5. Ford 43 401 (2.)

6. Renault 43 188 (5.)

7. BMW 35 877 (10.)

8. Mercedes 35 816 (9.)

9. Citroën 35 415 (7.)

10. Škoda 31 789 (12.)

Z pořadí vidíte, že srpnu dominoval koncern Volkswagen. Nejen, že stejnojmenná značka prodala více jak dvojnásobek nových aut než druhý nejúspěšnější výrobce, ale navíc tímto pronásledovatelem nebyl v osmém měsíci nikdo jiný než další značka koncernu VW – Audi. Ta se přitom ještě začátkem roku pohybovala na konci první desítky. Celkově značky koncernu VW (Audi, Seat, Škoda a VW) ovládly v srpnu více než 28 procent trhu zemí EU a EFTA.

Největší meziroční nárůst ze všech značek si připsal Land Rover (i když není v TOP 10), který prodal o 73,5 % více aut než v loňském srpnu. Dařilo se i Hondě (+18,7 %), Dacii (+15,9 %) nebo značce KIA (+12,3 %). Naopak největší poklesy jsme zaznamenali u Mitsubishi (-31,7 %), Alfy Romeo (-31,5 %) a z větších značek u Renaultu (-21,4 %).

Související