Konkurence Fordu je silná. Korejské automobilky jsou už schopné nabízet slušnou kvalitu a kompaktní modely jako Hyundai i30 nebo Kia Cee'd patří v Česku k velmi žádaným vozům. Jaký má Ford recept na své konkurenty?

"Každé auto má své přednosti, náš Focus je momentálně Autem roku v ČR, vyrábí se v Německu máme dostupné tzv. Desatero pro Ford Focus - např. špičková kvalita materiálů a zpracování - výroba v Německu, cca 10% komponentů dodávána z ČR, použití výhradně antialergenních materiálů atd...," odpovídal čtenářům Jan Laube.

"Jak bude vypadat nejprodávanější Ford v roce 2030?," ptal se čtenář vystupující pod zkratkou ttm. "Bude to komfortní a praktické auto, které bude technologicky myslet za vás - bude součástí vašeho života, jako je dnes např. počítač či telefon. Budou v něm využity veškeré moderní technlogie, bude velice šetrné k životnímu prostředí ať už to budou auta na el. pohon, hybridní pohony či různé kombinace," myslí si ředitel českého Fordu.

Objeví se v Česku také některé modely, které automobilka prodává v USA? "Nedávno jsme představili nový pick up Ford Ranger. Budeme představovat další americké modely jako např. Ford Edge a Mustang. Uvidíme v budoucnu, chystáme mnoho dalších překvapení," naznačil Laube.

Více čtěte v online rozhovoru dole.

Online rozhovor

  Obnovit
Čtenářský dotaz
Dobrý den, Velmi se mi líbí nové Mondeo, které jste měli v Moskvě. Kdy ho začnete prodávat u nás? Děkuji H
Jan Laube
Dobrý den, nové Mondeo jsme poprvé představili nedávno v Amsterdamu, bude zanedlouho představeno v Paříži a u nás ho uvídíme zhruba za rok.
Čtenářský dotaz
Seděl jsem v hyundai i30. Prijde mi velmi kvalitni. Navic mi nabidli slevu a zaruku dlouhou. K tomu kondicni prohlidky. Proc bych si mel tedy vybrat radeji Focus?
Jan Laube
Dobrý den, Focus má za sebou již bohatou historii (první verze byla v r. 1998), stal. se potřetí ve své historii Autem Roku v ČR. Akční ceny včetně záruky nabízíme také, teď např. verze kombi za cenu 5dvéřového modelu, tak proč ne?
Čtenářský dotaz
Snazite se propagovat originalni servisy. Ale cena dilu tam je vysoka a to nemluvim o cene za hodinu prace!
Jan Laube
Dobrý den, vážený pane Jindro, při bližším porovnání kvalitativně srovnatelných dílů zjstíte, že ceny dílů jsou srovnatelné s ostaními "náhradami" na trhu a cena práce, kterou reálně zaplatíte je mnohdy nižší, neboť autorizovaný servis pracuje s normočasy na práci. Navíc, autorizovaný servis ručí za kvalitu, originální díly mají dopad na Vaši bezpečnost atd.
Čtenářský dotaz
Ford Focus má proti konkurenci příliš měkký podvozek a je proti konkurenci prilis nestabilní a nebezpecny, viz napr video z EuorNCAP testu. Co se tyce bezpecnosti ma vepredu nosniky jen dole, tedy je navrhovan tak aby jen projel testy, ne aby byl skutecne bezpecny, viz nedavne testy NHTSA s 25% presahem. Jmeno automobilky je nasterbeno zneuzivanim cizich patentu, napr. film o steracich z 2008. Jak chce automobilka vylepsit svou spatnou povest? Kdy zacne automobilka navrhovat auta pro lidi misto na prodej? Nebojite se ze casem na zmenu "filosofie" nebude moznost?
Jan Laube
Vážen pane Pavle, všechny modely Ford vycházejí ze všech testů dle NCAP s plným počtem hvězdiček. Dle informací od vás, našich zákazníků ma Focus jeden z nejlepších podvozků - doporučuji Vám se svézt s Focusem a porovnejte s jinými modely. Naše auta vyrábíme pro lidi a ne náhodou vyhrávají různé tituly, např. Auto roku v ČR, kde hodnotí nejen odborníci, ale také široká veřejnost. Děkuji.
Čtenářský dotaz
Dobry den, rad bych se zptal, ktera z generaci Focusu byla v CR nejuspesnejsi a proc? Dekuji
Jan Laube
Dobrý den, pokud bych měl hodnotit dle prodejních úspěchů, tak byly všechny předchozí generace, Focus byl ještě loni č.1 vve svém segmentu. Proč? výborné jízdní vlastnosti, elegantní design a praktičnost/bezpečnost. To vše za dobrou cenu, proto oblíbené auto u privaátních a firmeních zákazníků, mimo jiné deoloženo i vysokým počtem dovezených ojetých Focusů. Věříme, že současná generace ha tuto úspěchy naváže.
Čtenářský dotaz
Konkurence na trhu aut v Evropě je rok od roku tvrdší. a) Neuvažujete v rámci mimocenové konkurence třeba o vylepšení standardních záručních podmínek nebo snížení cen originálních náhradních dílů apod. ? b) Nechystá Ford do budoucna podobný koncept výroby levnějších vozů ve stylu Renault-Dacia apod. ? Děkuji za odpovědi. Pavel N., Praha
Jan Laube
Dobrý den Pavle, ano, trh nových aut v Evropě klesá. Nabízíme tzv. prodlouženou zárku Ford Protect, naše náhradní díly patří k těm nejdostupnějším na čekém trhu v porovnání s našimi konkurenty. Ford toto zvažuje, v rámci globální strategie Go Further se dostanou auta z jiných částí světa do Evropy a obráceně. Uvažuje se i o možnostech levnějšího malého auta.
Čtenářský dotaz
Uvazuje znacka Ford o zavedeni nejake "celosvetove databaze" svych aut a jejich oprav v autorizovanych servisech, tak aby se kdykoliv dala dohledat jejich historie? Myslim, ze Ford je v tomto ohledu dost pozadu a nebo neco takoveho nechce.
Jan Laube
Dobrý den Martine, máme naši servisní databázi, kde dle VIN vidíme historii každého našeho vozu zatím v Evropě, do budoucna i celosvětově.
Čtenářský dotaz
Dobry den, jake jsou prednosti vozu Ford Focus oproti napr. korejske konkurenci zastoupene vozy Hyundai i30 a Kia Ceed.? Vuz Hyundai i30 byl navrzen v konstrukcnim centru Hyundai v Rüsselsheimu a vyroba probiha v CR. V tomto pripade se nejedna o dumpingove ceny aut dovezenych z Jizni Koree.
Jan Laube
Dobrý den Petře, každé auto má své přednosti, náš Focus je momentálně Autem roku v ČR, vyrábí se v Německu máme dostupné tzv. Desatero pro Ford Focus - např. špičková kvalita materiálů a zpracování - výroba v Německu, cca 10% komponentů dodávána z ČR, použití výhradně antialergenních materiálů atd.. Používáme osvědčené a vyspělé technologie, komponenty jsou testované v rámci WRC rally, to nám zabezpečuje nejen vynikající jízdní vlastnosti, ale také vysokou míru bezpečnosti atd...
Čtenářský dotaz
Dobrý den, myslíte si, že finanční krize bude mít dopad na Vaše prodeje vozů? Děkuji za odpověď
Jan Laube
Dobrý den Olivere, ano, to už vidíme teď, neboť trh s novými vozy klesá. Tak jak obecně lidé méně utrácejí (klesá spotřeba), tak to se přímo projevuje v prodeji aut a nás to burcuje k novým aktivitám, abychom tímto obdobím úspěšně prošli. Icméně i přes krizi Ford v Evropě investuje do nových aut, zajímavé novinky budou k vidění apř, zanedlouho v Příži - Ford Ecosprt, nové Mondeo, nový Transit atd..
Čtenářský dotaz
Někde jsem četl, že se Ford potýká s výrazným poklesem prodejů a také podle statistik registrovaných aut v ČR to vypadá, že se příliš nedaří. Kde je chyba?
Jan Laube
Dobrý den, dopad evropské recese je vidět i u nás. Každý je teď opatrný a obecně se méně utrácí, klesá tzv. spotřeba. To se projevuje i na klessajícím prodeji nových aut v celé Evropě, nejen u Fordu. Všichni teď dělají opatření, aby prošli tímto nelehkým obdobím. Ford v Evropě investuje do vývoje nových produktů a bdudeme je sptupně představovat - teď nový B-Max, nový Transit atd..
Čtenářský dotaz
Dvě otázky: a/ Jak bude vypadat nejprodávanější Ford v roce 2030 a kde jej budou vyrábět (palivo, výkon, rychlost...)? b/ Kolik kusů nového Rangeru chcete letos prodat v Česku? A kdo si toto auto kupuje?
Jan Laube
Dobrý den, za a) v roce 2030 to bude komfortní a praktické auto, které bude technologicky tzv. myslet za vás - bude součástí vašeho života, jako je dnes např. počítač či telefon, Budou v něm využity veškeré moderní technlogie, bude velice štrné k životnímu prostředí ať už to budou auta na el. pohon, hybridní pohny různé kombinace. za b) prodáje cca 60-80 nových Rangerů, je něj veliký zájem od firemní klientely. Kupuje se do firem, auto je mnoha parametrech nejlepší ve své třídě a na zájmu o něj je to velice znát!
Čtenářský dotaz
Jak jste spokojení s kvalitou Transitů? Odebíráte produkci turecké továrny?
Jan Laube
Dobrý den, my a naši zákazníci jsme spokojeni, továrna v Kocaeli patří mezi nejmodernější továrny svého druhu. V ČR je Transit dodávkou č. 1 již 21 let a veřím, že s novým Transitem (přijde letos v listopadu) budeme v tomto prvenství pokračovat.
Čtenářský dotaz
Na českých silnicích vidím stále více Mustangů. Kolik se jich ročně prodá? Jak velkou část vašich zisků prodej Mustangů představuje? Díky a hezký den.
Jan Laube
Dobrý den, doposud se Mustang dováží individuálně z USA, celosvětově je tpro významný model, který patří mezli ikony v naší paletě aut. o ziskovosti nemohu tedy v ČR hovořit, ale tšíme se na zahájení prodeje nového Mustangu v Evropě, tedy i v ČR v blízké budoucnosti!
Čtenářský dotaz
Plánujete i nějaký vyloženě zábavný a sportovní model? Jako je třeba Toyota GT86? Nebo něco na ten způsob, abyste nezabředli v šedi průměru.
Jan Laube
Dobrý den, ano, kromě našich vyloženě sportovních verzí jako třeba Focus RS, nebo verze řady ST se asi nejvíce těšíme na nový Mustang v Evrpě a ČR, tato ikona bude splňovat veškeré Vámi uvedené parametry!
Čtenářský dotaz
Dobrý den, mám také otázku k záruční době a k servisům. Nechci zdržovat detaily, ale značku Ford mám velice rád a vlastním již několikáté Mondeo.. Nicméně mám velmi různou zkušenost s autorizovanými servisy v Praze, mohl bych jmenovat do kterých ne a do kterých zase ano... Zkušenosti s uznáním záručních oprav jsou také různé, obvykle se předem dozvídám, že "to nám Ford neuzná", atd., někdy musím velmi tlačit... Rozšířená záruka je dnes nutností asi u všech aut, nicméně opět, podmínky rozšířené záruky a zákonné se liší... Dvě otázky, plánuje Ford rozšířit standardní záruku na více, než 2 roky? Plánuje Ford kontroly servisů tak, aby byla jistota, že za nemalé peníze, které zákazníci vydávají za nucené návštěvy servisů kvůli uznání záručních podmínek dostanou všude nejlepší služby tak jak je psáno v letáčcích? Děkuji
Jan Laube
Dobrý den, ano ohledně autorizovaných servisů se vede mnoho diskuzí. Standarndí záruku rožšiřujeme pomocí tzv. prodloužené záruky Ford Protect na 5let či 120 tis km, v našem případě je to plnodnotná záruka. S našimi servisy pracujeme, kontrolujeme naše partnery různou formou, abychom byli vůči Vám zákazníkům co nejvíce transparentní, aby kvalita nabízenách služeb a odvedené práce byla co nejvyšší. Tam kde to tak není tak děláme okamžitou nápravu. v připadě, že máte jakoukoliv pochybnost, kontaktuje mne či mé kolegy źe ervisního oddělení přes naši zákaznickou linku Ford 800 367 329.
Čtenářský dotaz
Objeví se v čeku také velké pick-upy nebo spíš trucky řad F? A co model Flex a další? V Americe se mi tyto modely líbí, proč nejsou i u nás? Díky
Jan Laube
Dobrý den, prozatím toto neplánujeme, nedávno jsme představili nový pick up Ford Ranger, budeme představovat další americké modely jako např. Ford Edge a Mustang. Uvidíme v budoucnu, chystáme mnoho dalších překvapení.
Čtenářský dotaz
Ford portfolio v ČR: Jaký segment je vedle klasických manažerských vozů pro Ford v ČR nejdůležitější? A jedna teoretická odlehčená otázka: Pokud by značka FORD na českém trhu byla zvířetem, k jakému tvorovi byste ji přirovnal?
Jan Laube
Dobrý den Carin, řekl bych, že všechny segmenty jsou pro nás důežité, neboť jakýkoliv výpadek v jednom segemntu nelze nahradit auty z jineho segmentu. Proto naše modeová řada je tak široká a bude ještě širší, neboť v přístích letech přijde mnoho nových modelů, např. B-Max, nový Transit, nový Transit Tourneo (osobní verze), nové Mondeo atd.. Co se týče absolutního pčtu prodaných aut tak zásadní jsou segmenty malých aut (Fiesta a B_max) a nižší střední třída (Focus). V užitkových autech je to Transit. Dobrá otázka, asi ke gepardovi - mrštnost, elegance, síla a vytrvalost, rychlá adaptace na nové prostředí s cílem přežít za jakýchkoliv podmínek, to máme společné. Děkuji.
Související