Začněme parafrází jména auta. Délkou karoserie to není žádné Malibu, ale pořádně Velkybu. Díky 4,87 m překonává drtivou většinu aut střední třídy včetně Škody Superb, a dokonce třeba i Volvo S80 příslušící k vyšší střední třídě. Bohužel se to ale neprojevuje místem na nohy, které zůstává hluboko pod průměrem střední třídy. V praxi však nejde o žádnou tragédii. Stále si za sebe bez otlačení kolen sednou i cestující s výškou 185 cm. Díky nadprůměrnému místu nad hlavou ve druhé řadě se ten zadní může i napřímit, aniž by dostal od stropu kopanec do hlavy.

Délka karoserie se příznivě projevuje v kufru, kde se Malibu může chlubit o pět centimetrů delší ložnou plochou než Superb. Nepřekvapí tedy, že objem zavazadlového prostoru udávaný výrobcem 545 l patří k absolutní špičce a nestačí pouze na Superb a VW Passat.

Zatím jedinou motorizaci Malibu představuje čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 123 kW. Na podzim přibude pod kapotu turbodiesel, což je u této třídy aut mnohem vyhledávanější typ motoru. Parametry benzinového čtyřválce udávané výrobcem - zrychlení z místa na stovku během 9,5 s (10,2 s automatem) a spotřeba 7,8 (8,0 l) - patří v porovnání s ostatními benziňáky střední třídy lehce pod průměr. To není tak špatný výsledek, když si uvědomíme, že spousta z nich na rozdíl od motoru Malibu používá turbodmychadla.

Malibu se prodává od 497 490 Kč, takže se řadí mezi dostupnější, ale ne úplně nejlevnější auta střední třídy. Přehled všech, která se vejdou pod půl milionu, včetně kombíků, najdete zde.

 

Nejlevnější Malibu LT obsahuje výrazně výkonnější motor než základní varianty u soupeřů a bohatou výbavu zahrnující kromě běžných prvků typických i pro levné sedany střední třídy například sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, parkovací senzory vzadu, elektricky stavitelné sedadlo řidiče nebo tempomat. Pokud bychom chtěli auto osazené těmito prvky, nic levnějšího než Malibu aktuálně v Česku neseženeme.

Dražší verze LTZ stojí o 67 tisíc víc, což vyrovnává mimo jiné koženým čalouněním, xenonovými světlomety s ostřikovači, automatickou dvouzónovou klimatizací s možností nastavit jinou teplotu pro řidiče a spolujezdce místo klimatizace základní u LT, vyhřívání předních sedadel nebo startování a odemykání bez nutnosti vyndávat klíček z kapsy.

Porovnali jsme Chevrolet Malibu LT s nejlevnější Škodou Superb a další novinkou Kia Optima - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Související