Pražský dopravní podnik se sám pustil do oprav vadných podvozků u nových souprav metra, které jezdí na lince C. Nehodlá tak dál jen nečinně přihlížet probíhajícím dohadům s dodavatelem praskajících součástí nových vozů.
Kanadská firma Bombardier totiž jakoukoliv odpovědnost odmítá, přestože trhliny, z nichž některé mají až patnáct centimetrů, vyřadily z provozu už 56 podvozků - respektive šest celých vlakových souprav.
Pražští technici si proto prozatím chtějí pomoci sami a zkušebně svařili jeden z prasklých podvozkových rámů.
„13. ledna se v depu v Hostivaři uskutečnila dozorová oprava rámu. Byli u toho pracovníci Drážního úřadu, Výzkumného ústavu kolejových vozidel (VÚKV), Siemensu a našich lidí z DPP. Na svařování podvozku bude vypracován posudek a DPP pak předloží veškerou dokumentaci Drážnímu úřadu ke schválení. Pokud úřad rozhodne kladně, tak se opravený podvozek nasadí do zkušebního provozu,“ řekla mluvčí DPP Ilona Vysoudilová.
Dřívější nezávislé testy VÚKV a rakouského institutu Material Center Leoben potvrdily, že podvozky metra na lince C nepraskají kvůli vibracím způsobeným znečištěnými motory či nedostatečnou údržbou, ale že za vadami stojí nekvalitní technologické zpracování podvozků ze strany výrobce, tedy firmy Bombardier.
Další soupravu metra vyřadil prasklý podvozek. Drážní úřad nařídil přísnější kontroly - čtěte ZDE
Pěti soupravám v metru už praskly podvozky, firmy od nich dávají ruce pryč - čtěte ZDE
„Provedli fraktografickou analýzu a ta potvrdila špatné provedení svárů v krizové oblasti rámů,“ popsala Vysoudilová.
53 vlakových souprav M1, které dopravní podnik nasazuje na lince C, zakoupil od společnosti Siemens. Poslední kusy byly dodány v červnu 2011. DPP za ně zaplatí dohromady asi 11 miliard korun.
Praskliny na rámu podvozku si loni všiml jeden ze zaměstnanců firmy Siemens při pravidelné kontrole.
Více čtěte v příloze HN Praha, která vychází v úterý 31. ledna.