Americký Mirek Dušín, jinak také člen naftařského klanu Bobby Ewing, zde v seriálu Dallas jako svůj oblíbený dopravní prostředek používal Mercedes-Benz SL, který v nabídce německé automobilky figuroval již ve třetí generaci. Zatímco však ta první představila výklopné dveře v podobě racčích křídel a byla tudíž k dispozici jako kupé i kabriolet, druhá již pevnou střechu zcela zavrhla.
Verze, po které pak sáhl jeden z nejznámějších fiktivních těžařů ropy, pak již přinášela na svou dobu neskutečnou praktičnost a bezpečnost. Vybavena totiž byla čtyřpístkovými brzdami, které byly schopné vůz okamžitě zastavit, a unikátním systémem lakování, který slovo koroze přesunul pouze do slovníku archaické mluvy. Není proto divu, že ve výrobě tato generace vydržela po dlouhých 18 let a stala se tak druhou největší stálicí značky po off-roadu třídy G.
Zákazníci přitom mohli po celé toto období vybírat z veliké nabídky šesti- a osmiválcových motorizací. K dispozici byly rovněž třía čtyřstupňové automaty a čtyřa pětistupňové manuální převodovky. Navrátila se také pevná střecha, která však nedosahovala takových prodejních výsledků - vyrobeno bylo přibližně 60 tisíc exemplářů ve srovnání se čtyřnásobnou produkcí modelu s nebem nad hlavou.
Tyto modely jsou mezi sběrateli rovněž i dnes vyhledávanější, ačkoliv ve srovnání s moderními standardy vyžaduje jízda od svého majitele opravdové nadšení. A také trochu zručnosti, zejména při skládání střechy.
Namísto pouhého stisku tlačítka, které by plátno ukrylo v prostoru za sedadly, je totiž potřeba nejprve odemknout dva rychloupínáky na rámu čelního okna.
Mercedes-Benz SL
Poté se vycvakne háček, který poutá zadní část střechy s plastovým okénkem ke kapotě zavazadlového prostoru. Páčka za sedadlem řidiče pak otevírá kryt, do něhož je potřeba plátno pečlivě uschovat.
Mercedes-Benz SL: Unikly první fotografie nového roadsteru - čtěte ZDE
Mercedes-Benz SL 350: užijte si zimu bez střechy - čtěte ZDE
Pravdou však zůstává, že tyto nesnáze každého majitele spíše povzbudí, než odradí. Na silnici se mu totiž dostává neskutečného obdivu, ačkoliv díky lehkému řízení bude zápasit o každý metr. Zejména při vyšších rychlostech, kdy navíc ani nezáleží, zda jsou boční okénka vysunuta či zasunuta.
Mercedes-Benz v úvodní scéně seriálu Dallas
Větrné turbulence totiž kokpit navštěvují v každém případě. Pokud však vlastníte koženou kuklu, koženou bundu s vysokým límečkem a brýle, jejichž tvar konkuruje okulárům pilotů z první světové války, máte vyhráno.
Ověřit si to přitom můžete bez váhání, dostupnost této generace je totiž neuvěřitelná a ceny často padají na úroveň ojeté Škody Fabie.