Komunikační agentura TBWA založila novou divizi interní komunikace. Jejím úkolem bude nabízet klientům komunikační koncepty právě v této oblasti. Spolupracovníkem agentury se stal spoluzakladatel Institutu interní komunikace Tomáš Poucha. "Už při založení institutu jsme naráželi na to, že se ve firmách interní komunikaci buď nikdo dostatečně nevěnuje, nebo ji řeší jen formou intranetu či různých newsletterů, což se nám moc nelíbilo. Často se stává, že firma o desítkách tisících zaměstnanců přijde s novým produktovým portfoliem a přitom nepočítá s tím, jak sdělí informaci o něm svým zaměstnancům," řekl Tomáš Poucha. V nové divizi by měl fungovat jako odborný garant a dodávat například expertizy stavu interní komunikace.

Česká pošta i BMW

S TBWA zatím Poucha realizoval interní komunikaci například pro Českou poštu v souvislosti se zaváděním jejího nového produktového portfolia, kvůli němuž musela v několika vlnách oslovit všechny své zaměstnance ve všech pobočkách. V současnosti připravuje podobný projekt s českým zastoupením BMW, které chce v rámci své dealerské sítě implementovat CRM (systém řízení vztahů se zákazníky).

Zapojí se i PR

V rámci týmu divize interní komunikace TBWA bude působit i Alžběta Pavlínová z volného sdružení PR agentur Adison. "V PR se snažíte mluvit se všemi, kteří mají k vaší firmě jakýkoli vztah. Firmy zaměstnance často odbývají pouze časopisy, nebo e-maily, ale to rozhodně není všechno, co by měly dělat," uvedla manažerka.

"Z práce pro naše klienty je naprosto zřejmé, že důležitost interní komunikace se v poslední době zvyšuje. Proto jsme se rozhodli, že se v ní budeme mnohem více angažovat a poskytovat našim klientům expertizu a možnosti přípravy interních kampaní a komunikačních nástrojů nutných pro jejich realizaci," konstatuje ředitel TBWA Radek Dráb.

"Důležitost interní komunikace roste, proto jsme se rozhodli se jí víc věnovat a nabízet ji klientům," říká ředitel TBWA Radek Dráb (vlevo). Agentura proto začala spolupracovat s Tomášem Pouchou (vpravo).