Japonská automobilka Nissan Motor plánuje investovat v Číně spolu se svým místním partnerem Dongfeng Group do konce roku 2015 až osm miliard dolarů (134,5 miliardy Kč) a uvést na trh 30 nových modelů. Cílem těchto snah je téměř zdvojnásobení prodeje v zemi na 2,3 milionu vozů.

Součástí plánu je rozšíření výroby v současných továrnách a výstavba nových továren. Obě firmy by chtěly také začít v zemi vyrábět elektrický vůz Venucia.

Čína je největším automobilovým trhem světa. Loni zde prodej stoupl o 32 procent na více než 18 milionů vozů. O expanzi na místním trhu usilují všechny přední světové automobilky, které se tak snaží vyrovnat slabou poptávku v USA, Evropě a Japonsku.

Čína je důležitým trhem i pro automobilku Škoda.

Podíl Nissanu na celosvětovém automobilovém trhu loni činil 5,8 procenta. V Číně je jeho tržní podíl nyní činí 6,2 procenta, a Čína je tak jeho největším trhem. Nissan je v Číně největším asijským prodejcem aut a v prodeji zde překonává i větší domácí konkurenty Toyota a Honda.

Nissan přišel do Číny později než americký General Motors či německý Volkswagen. V poslední době však výrazně zrychlil expanzi spolu se svým partnerem. Jejich společný podnik DFL zvýšil v první polovině roku prodej o 13,4 procenta na 734.440 vozů. Celkový prodej aut v zemi přitom stoupl jen o 3,4 procenta a prodej Toyoty zde klesl o 2,2 procenta a Hondy o 8,9 procenta, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru