Zhruba před rokem se Corsa předvedla ve zcela novém světle – tedy co se týče použitých pohonných jednotek pod kapotou. Teď se v rámci  nového faceliftu můžeme těšit z nového vzhledu a ve třídě kompaktů do města z dosud nevídané výbavy. Do vozu si můžete přiobjednat nejen inteligentní světlomety AFL (má je Insignia i Astra), ale i vyhřívání volantu. To mnohdy nebývá zvykem ani ve střední třídě.

Změny vzhledu jsou ale přece jen decentní. Začněme trochu netradičně interiérem, kde stačí jednoduše konstatovat, že se zde na první pohled nezměnilo zcela nic. Ale zvenčí je nová Corsa na první pohled jasně odlišitelná. Nová světla jsou prakticky shodná z větší Merivou. Příď dostala pozměněný nárazník s nasávacím otvorem, který se na své okolí usmívá. Auto se tak docela podobá třeba Mazdě 2, což rozhodně není negativní vlastnost.

Opel chce cílit Corsu nejen na ženy, ale i na mladé páry. Těm se zřejmě bude líbit možnost přikoupit si za rozumnou cenu nosič kol Flex Fix, který se vysouvá ze zadního nárazníku, ale také zvolit speciální edici Color Edition. Ta nabízí pestrobarevné řešení v kombinaci s povedenými koly a interiérovými doplňky. Vůz z této edice najdete i v přiložené fotografii, protože byl první, se kterým jsme ujeli pár desítek kilometrů.

Corsa má velkou nabídku motorizací. Z benzinových si můžete zvolit 1.0 XEP, 1.2 XER a 1.4 XER, přitom všechny jsou spojené s manuální pětistupňovou převodovkou, do čtrnáctistovky si můžete pořídit také čtyřstupňový automat.

Z naftových verzí je tu 1.3 DTC a 1.3 DTE ecoFlex s nízkou kombinovanou spotřebou. Obě verze jsou s manuálním pětikvaltem. Šest stupňů dostanete tak jen k 1.3 DTR a 1.7 DTS. Vrcholem nabídky je pak nejsilnější Corsa OPC s přeplňovanou zážehovou 1.6. Zde samozřejmě s šestirychlostním manuálem.

K prvním kilometrům, které jsme s novou Corsou najeli v okolí Vídně, jsme dostali k dispozici zážehovou 1.4. Objem trochu klame, rozhodně jsme z něj očekávali lepší dynamiku. Pohled do tabulek nám ale potvrdil, že nejde právě o nejagilnější čtrnáctistovku. Ačkoliv má rovnoměrný zátah, její výkon 74 kW a točivý moment 130 Nm nepatří k rekordním.

Auto díky tomu zvládá alespoň podle tabulek stovku za 11,9 sekundy. Jde každopádně o lepší výsledek než u litrového motoru (18,2 sekundy) a do městské zástavby zcela dostatečný. Auto ve městě celkem pohodově drží krok s ostatní dopravou.

Podvozek je laděn do komfortu. Nevšimli jsme si velkých rázů od kol, autu nedělá problémy ani přejíždění příčných či podélných nerovností. Pravdou je, že jich na Rakouských silnicích mnoho není. Uvidíme, jak si poradí s českou nadílkou děr po zimě. Velkým překvapením bylo řízení. To je hodně ostré – stačí pohnout volantem jen o kousek a auto už agilně míří do zatáčky.

Převod je opravdu hodně krátký a pokud přesednete do Corsy z jiného auta, budete si muset na jeho citlivost celkem zvykat. Při krátké jízdě jsme dosáhli spotřeby 7 litrů na 100 km, tabulky uvádějí 5,5.

Opel si je dobře vědom, že po svých potížích v době krize musí opět u zákazníků budovat důvěru. I když je pravdou, že Corsa patří celosvětově mezi jeho nejprodávanější modely. V Česku na tom ale už tak dobře není. Musíme velmi pochválit cenovou politiku značky. Na výběr je pět výbav Selection, Enjoy, Color Edition, Sport a Cosmo. Mimo pak ještě stojí zmíněná OPC.

Se základním litrovým motorem začíná na částce 214.900 korun, testovaná čtrnáctistovka začíná na 252.900 korunách. Základní turbodiesel pořídíte za 290.900 korun, nejsilnější 1.7 za 391.900. Vrcholné OPC přijde na 544.900 korun. Zůstane tak vyhrazena jen naprostým nadšencům.