Poté, co prošel faceliftem Jeep Patriot, který se tak přiblížil vozu Cherokee/Liberty, přišla řada i na vstupní model Compass. Ten pro změnu dostal styling po vzoru vrcholného Grand Cherokee, Jeep Compass však má poněkud skromnější rozměry i terénní ambice. Vizáž tradiční masky se sedmi otvory zůstala zachována, zcela nové jsou přední světlomety, vypouklejší kapota, blatníky, ochranné plasty kolem prahů a došlo i na užší střešní ližiny.

Při pohledu zezadu najdeme novou chromovanou lištu, zadní světla nyní využívají světelné diody a střechu zdobí spoiler v barvě karoserie. Compass standardně stojí na sedmnáctipalcových litých kolech, pro výbavu Limited jsou připravena osmnáctipalcová se stříbrným nebo chromovým finišem.

Uvnitř se opakuje už stokrát obehraná písnička o hodnotnějších materiálech na přístrojové desce, vylepšených předních loketních opěrkách včetně nové středové, kromě toho dostal Compass také multifunkční volant se třemi rameny a ovládáním tempomatu, audia a handsfree telefonu.

Na americkém trhu se Compass bude nabízet se dvěma motory. Základní zážehový dvoulitrový čtyřválec poskytne 118 kW (160 k) a 191 Nm točivého momentu, zájemci o silnější motor mohou zvolit objemnější 2,4 litru o výkonu 131 kW (175 k) a točivém momentu 224 Nm. Oba lze kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo bezestupňovou převodovkou CVT. Podvozek se dočkal nového naladění s lepším zdvihem pružin a tlumičů a zesílené zadní torzní tyče.

Základní modely mají poháněnou pouze přední nápravu, za příplatek se nabízí pohon všech kol s možností uzamčení a balíček úprav pro cesty do terénu s hodnocením Trail Rated, který zahrnuje převodovku CVT se sníženými převody, sedmnáctipalcová kola s terénními pneumatikami, plnohodnotnou rezervu, světlou výškou zvětšenou o 2,5 cm, ochranou podvozku a tažným zařízením. Všechny tři varianty pohonu lze kombinovat s trojicí výbavových stupňů. Na americkém trhu se Compass objeví do konce roku 2010.