Přesně 20. listopadu bude oficiálně zahájen prodej druhé generace BMW X3 interně označené jako F25. Na pohled to nemusí být zcela patrné, ale novinka je po všech stránkách větší. Design samozřejmě neprošel žádnou revolucí, pouze byl sladěn s ostatními modely značky.

Více změn prozradí samotné technické údaje. Na délku nám vůz povyrostl o 83 mm, do šířky přibral 28 mm a výška zůstala téměř shodná, respektive je auto o jeden milimetr vyšší. Za zmínku také stojí rozvor větší o 15 mm. Nejvíce se ovšem přidávalo na rozchodu kol (+92 mm). Díky těmto změnám druhá generace X3 nabídne skoro ve všem více, než jeho další německá konkurence, i když se stále najdou parametry, ve kterých je jak Audi Q5, tak Mercedes Benz GLK lepší, ale moc jich není (tedy pokud budeme věřit oficiálním BMW materiálům).

Interiér se nese přesně v duchu značky. Nechybí kvalitní materiály, klasický přístrojový štít dodávaný ve dvou verzích (stručně řečeno s multifunkčním displejem nebo bez něj), sportovně tvarovaný volant, středový panel orientovaný na řidiče nebo obrovský LCD displej (až 8,8“). Jen tak mimochodem pro jeho vlastnictví už není podmínkou navigace.

Zadní sedačky se posunuly o něco výš, což by mělo přinést pozitiva z hlediska nastupování a také samotného komfortu cestování. V základním provedení je budete moci sklápět v poměru 60/40, za příplatek to bude 40/20/40. Zavazadelník pojme oproti předchozí generaci o 70 litrů více – 550 l. Maximum je rovných 1600 litrů.

Šestiválec a čtyřválec pro začátek

Na úplném začátku prodeje budou v nabídce pouze dva motory: zážehový šestiválec xDrive35i o výkonu 225 kW a vznětový čtyřválec xDrive20d s maximem 135 kW. V prosinci se přidá ještě druhý benzinový motor, a sice xDrive 28i (190 kW). Během příštího roku se bude nabídka dále rozšiřovat. Nejdříve se objeví agregát xDrive30d (190 kW) a na podzim 2011 dvojice xDrive35d (230 kW), xDrive20i (135 kW).

K dispozici je manuální šestistupňová nebo automatická osmistupňová převodovka. Manuál je standardně spojen s naftovým čtyřválcem, pro benzinový šestiválec je sériově dodávaný automat. Pokud by někdo chtěl nahradit manuální převodovku automatickou, bude muset vytáhnout ze svého účtu 60 000 Kč.

BMW X3 je v každé verzi čtyřkolka, tedy nebudou k dispozici provedení pouze s pohonem zadních kol. Síla motoru se dělí mezi nápravy pomocí rozvodovky s řetězem. Obecně se dá říct, že se vzrůstající rychlostí jde více výkonu dozadu. Rozjezdy probíhají se zapojením všech čtyř kol.

Automobil dostal zadní pětiprvkovou nápravu a vpředu dvojitá příčná ramena. Podvozek je vyladěn tak, aby si ponechal svou stabilitu a zároveň poskytl více komfortu. Přesto se ale nejedná o čistě silniční vůz. Jak nám bylo sděleno, v nouzových situacích lze přebrodit až půlmetru vody.

Základní cena naftové verze těsně překonává hranici jednoho milionu korun. Šestiválec začíná na 1 350 700 Kč. Do sériové výbavy se nově dostaly prvky typu pneumatik RunFlat, elektromechanické parkovací brzdy nebo startování tlačítkem. Za příplatek pak můžete získat až 20“ disky, head-up displej, automatickou převodovku kombinovanou se systémem Start/Stop a od dubna příštího roku také M paket.

Ceny:
BMW X3 xDrive35i - 1 350 700 Kč
BMW X3 xDrive28i - 1 232 400 Kč
BMW X3 xDrive20d - 1 063 400 Kč