Odpověď je velice jednoduchá. Ibiza ST vás bude lákat především svým vzhledem, což nakonec dělají také zbylé dvě verze Ibizy. Jistě není žádné překvapení, že malé kombi je zepředu totožné se svými sourozenci. Opět zde hraje prim takzvaný šípový design, který je jen tak mimochodem velmi povedený. Pan Luca Donckerwolke a jeho skupina měl za úkol přifouknout zadní partie a udělat to tak, aby výsledek stále působil elegantně, atraktivně a emotivně. Jestli se to povedlo, to můžete díky fotogalerii posoudit sami. Dle mého názoru vůz napohled nevypadá špatně, ale například už zmiňovaná dvěstěsedmička působí lépe.

Fakta jsou taková, že výšku, šířku a rozvor má kombi identické s hatchbackem. Povyrostla pouze délka, a to přesně o 18 cm na konečnou hodnotu 4,23 m. Samozřejmě díky tomu narostl také zavazadelník. Ten nabízí v základních 430 litrů, tedy o 118 litrů více než výchozí provedení. Díky prostorově nenáročné zadní nápravě se nachází nákladová hrana ve výšce 578 mm nad zemí.

Zavazadelník lze klasicky rozšířit. Zadní lavice je dělená v poměru 60/40, k dosažení téměř rovné plochy ovšem musíte nejprve odklopit sedák do svislé polohy a až poté sklápět opěradla. Nejvyšší číslo, na které se můžete dostat je 1164 litrů. Maximálně lze do Ibizy ST naložit náklad o hmotnosti 515 kilogramů. Tolik k tomu nejpodstatnějšímu. Pro úplnost snad ještě mohu doplnit, že nechybí nejrůznější háčky a další pomůcky dodávané na přání, které budou bránit pohybu převážených předmětů.

Interiér shodný s hatchbackem

Z hlediska praktických vlastností musím zmínit ještě jednu věc, kterou se ST liší od obyčejné Ibizy. V rámci sériové výbavy jsou dodávány podélné střešní nosiče. Pokud si ale budete chtít dopřát luxus v podobě příplatkového panoramatického okna, budete je muset oželet. Kombinovat nosiče a prosklenou střechu nelze.

 

V interiéru mnoho nového nenajdete. Stále to je ten dnes už starý známý, v případě levnějších úrovní trochu moc plastový, ale kvalitně zpracovaný. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant a dvojice tubusů na přístrojovém štítu. V rámci výbavy pro ST lze volit mezi čtyřmi druhy čalounění včetně kůže a mezi třemi odstíny barev.

Tři plus tři

Nabídka motorizací zahrnuje celkem šest možností. Pokud toužíte po benzinové jednotce, potom můžete sáhnout po základním tříválci 1.2 12V o výkonu 70 k. Nad ním stojí šestnáctiventilová jedna-čtyřka, která má o patnáct koní více a vrchol tvoří agregát 1.2 TSI (105 k). Pro zájemce o diesel jsou připraveny dvě verze motoru 1.6 TDI CR (105 k, 90 k) a 1.2 TDI CR (75 k). Nejslabší naftový motor bude součástí úsporného provedení Ecomotive. Výrobce slibuje spotřebu těsně pod hranicí 4 l/100 km a produkci emisí CO2 na úrovni 102 g/km. Bez ohledu na to, co si vyberete, bude váš vůz vybaven pětistupňovou manuální převodovkou. Výjimku tvoří pouze přeplňovaná benzinová jedna-dvojka. Ta bude stejně jako tomu je u jiných automobilů koncernu VW spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Kromě designu se Seat také chlubí propracovaným podvozkem. Také ten by měl řidiči přinést nějaké ty emoce. Přední náprava využívá technologii McPherson, ta zadní je kliková. Kotoučové brzdy vpředu dostaly vnitřní chlazení a průměr 256 mm, vzadu budete mít dle úrovně výbavy bubnové nebo také kotoučové. Základní verze obsahují ABS, ESP je dodáváno na přání a pro nejvýkonnější motory je připravena elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Úroveň výbavy Sport ještě přidá o něco tužší podvozek.

Deset tisíc pro nejrychlejší

Nejdostupnější výbava nese název Reference. Zákazníci dostanou ABS, čelní a boční airbagy vpředu, el. ovládaná přední okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče, rádio CD/MP3, centrální zamykání a podélné střešní nosiče. Vyšší Style přidá například klimatizaci, tempomat, palubní počítač a Sport nabídne třeba už zmiňovaný podvozek, sportovní sedadla nebo 16“ disky. Připlácet můžete za barvy (na výběr jich je 12), navigace, až 17“ disky, bi-xenonové natáčecí světlomety a další příslušenství. Na opravdové fajnšmekry čekají kryty zpětných zrcátek vyvedené á-la kulečníková koule, golfový míček nebo basketbalový míč.

V současnosti probíhá akce -10 000 Kč. Ta ovšem platí pro prvních 300 vozů. S využitím tohoto bonusu tedy stojí nejdostupnější Ibiza ST osazená motorem 1.2 12V 234 900 Kč. Na opačném konci stojí Sport 1.2 TSI DSG s cenou 376 900 Kč (bez slevy).