Americká automobilka Ford Motor se rozhodla ukončit výrobu vozů se značkou Mercury. Firma hodlá využít uvolněné zdroje k rozšíření luxusní značky Lincoln a neplánuje žádné rušení pracovních míst.

Výroba vozů Mercury by měla skončit ve čtvrtém čtvrtletí. "Nebylo to lehké rozhodnutí," prohlásil prezident společnosti pro americký kontinent Mark Fields.

Upozornil, že automobily Mercury mají na celkovém prodeji podniku tak malý podíl a že kupci vozů Ford a Mercury jsou si tak podobní, že je smysluplnější soustředit se na značky Ford a Lincoln.

Značka Mercury byla na vrcholu v roce 1978, kdy její prodej překročil 580 tisíc vozů. V loňském roce však prodej činil méně než 100 tisíc vozů, napsala agentura AP.

Automobilka Ford se už letos dohodla na prodeji švédského výrobce osobních vozů Volvo Car čínské společnosti Geely. Ford tak bude v budoucnosti nabízet pouze dvě značky, podobně jako největší světová automobilka Toyota Motor.

Ford se vyrovnal s krizí v automobilovém průmyslu lépe než jeho domácí konkurenti General Motors a Chrysler. Těm musela pomoci americká vláda a obě automobilky byly dokonce po určitou dobu nuceny využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.

 

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru