Americká automobilka Ford Motor se rozhodla ukončit výrobu vozů se značkou Mercury. Firma hodlá využít uvolněné zdroje k rozšíření luxusní značky Lincoln a neplánuje žádné rušení pracovních míst.

Výroba vozů Mercury by měla skončit ve čtvrtém čtvrtletí. "Nebylo to lehké rozhodnutí," prohlásil prezident společnosti pro americký kontinent Mark Fields.

Upozornil, že automobily Mercury mají na celkovém prodeji podniku tak malý podíl a že kupci vozů Ford a Mercury jsou si tak podobní, že je smysluplnější soustředit se na značky Ford a Lincoln.

Značka Mercury byla na vrcholu v roce 1978, kdy její prodej překročil 580 tisíc vozů. V loňském roce však prodej činil méně než 100 tisíc vozů, napsala agentura AP.

Automobilka Ford se už letos dohodla na prodeji švédského výrobce osobních vozů Volvo Car čínské společnosti Geely. Ford tak bude v budoucnosti nabízet pouze dvě značky, podobně jako největší světová automobilka Toyota Motor.

Ford se vyrovnal s krizí v automobilovém průmyslu lépe než jeho domácí konkurenti General Motors a Chrysler. Těm musela pomoci americká vláda a obě automobilky byly dokonce po určitou dobu nuceny využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.

 

 

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru