Klíčky od BMW 320d xDrive Coupé jsem přebíral opravdu vlažně a ještě než jsem nastartoval, vzpomněl jsem si na letní radovánky s BMW 335i Coupé v dokonalém bílém lakování, s červeně čalouněným interiérem a M paketem. Jo, to byla jiná káva! Tenkrát jsem nemohl dospat a hned jak jsem usedl za volant, vyrazil jsem na klikaté okresky a prožil opravdu zábavný týden.

No dobře, tohle BMW sice nemá pěkný M paket, na druhou stranu i tak zůstává asi nejhezčím vozem, který v současnosti můžete z Mnichova dostat. A stejně jako bílá barva, sluší mu i modré lakování. Když na to tak myslím, může vůbec existovat nějaký lak, který by mu neseděl? Myslím, že i v růžové bych si ho dokázal představit. Minimálně by přitahovalo pozornost.

A jak je na tom interiér? Minule mi z té červené oči přecházely, možná ji bylo až moc. Světlá kůže Dakota Creambeige v kombinaci s tmavou palubní deskou je o dost decentnější, na luxusním pocitu ale neubírá ani trochu. Když za takové kupé utratíte bezmála 1,5 milionu korun, musí to být přece hodně znát. Zkrátka dobře plní svou roli, stejně jako sportovní volant s logem M, který je svou cenou 2725 korun v seznamu příplatkové výbavy takový pakatel, že snad už nemůže chybět v žádném BMW.

Ano, je to nafta

Zatím je tedy vše v pořádku, ale stisknutí tlačítka START spustí spolu s motorem první pochybnosti. S autem totiž zaklepe základní naftový dvoulitr. Ten samý, který se mi před nedávnem příliš nelíbil ve službách miniSUV BMW X1. Vibrace motoru jsou opravdu znatelné i po zahřátí, ale není to až zas tak tragické. Jisté je, že o jeho přítomnosti budu vědět celou dobu. Musím si jen zvyknout na to, že řídím trojkové kupé s naftou. Je to minimálně zvláštní pocit...

Pokud bych měl ale hovořit pouze o turbodieselu, není mu kromě určitých vibrací co vytknout. Ba právě naopak! Patří k tomu lepšímu, co nyní můžete v této oblasti dostat. Za vše snad hovoří skvělé parametry – 177 koní maximálního výkonu při 4000 otáčkách za minutu a točivý moment 350 Nm. Ten je dostupný mezi 1750 až 3000 otáčkami a tomu také odpovídá charakteristika pohonné jednotky. Zkrátka se jí chce do práce takřka v celém spektru, je agilní a ani směrem k červenému poli příliš nezemdlévá.

 

Naftový agregát ve spojitosti s automatem a pohonem všech kol xDrive vykazuje lehce horší spotřebu. Nutně si ale musíte uvědomit, že tohle poměrně kompaktní kupé váží 1530 kg. Tabulky hovoří o kombinované spotřebě 4,8 litru na 100 km. No, ne že bych tomu nevěřil, já se při maximální snaze dostal někam na 6,5 litru. Jestli ale hodláte jezdit s Coupé tak jak se má, počítejte spíše ještě s o litr vyšší spotřebou. Závěr testu ukázal dokonce 8,0 litrů – mělo to na svědomí častější navštěvování města a tradiční zjišťování limitů vozu.

Čtyři kola stačí, drahoušku

Přítomnost naftového pohonu je sice u kupé poněkud podivná, nebylo by to ale zdaleka nic tragického. Opět jsem zavzpomínal, tentokrát na podzimní test BMW 330d. Subtilní sedan se silným dieselovým šestiválcem uměl potěšit stejně dobře jako jeho benzínová verze. Auto prostě těžilo z jasné rovnice: 550 Nm + pohon zadních kol = zábava. Bohužel, ať je pohon všech kol xDrive sebelepší, končí s ním všechna sranda, kterou prostě od trojkového kupé chtě-nechtě očekáváte.

Řízení BMW 320d xDrive Coupé tak může být přesné a komunikativní jak chce, 6stupňový automat může řadit rychle a bez většího prodlení, ale připravíte se o pocit, který prostě znamená BMW. S pohonem všech kol je kupé sterilní. Není pravda, že by bylo úplně nezábavné. Neutrální chování vám určitě poskytne možnost projíždět zatáčky trochu rychleji. Ale kdo by se chtěl občas se svým bavorákem sklouznout, musí si nechat zajít chuť. Určitě ale musím pochválit automat. Ten jednak naftový motor trochu uklidňuje (s manuálem by podle mě byly vibrace ještě horší), na rozdíl od většiny ostatních má správně nastavený ruční režim – vyšší rychlost zařadíte stiskem směrem k sobě, podřadíte od sebe. Aspoň že tak!

Ne, nebudu po  BMW 320d xDrive Coupé plivat, toho se ode mě nedočkáte. Tohle auto je sice poněkud zvláštní kombinací, své místo na slunci si ale určitě zaslouží. Existují lidé, kterým se tohle kupé líbí jako takové a nemají tendence cestou do práce gumovat asfalt. A i když je možná podvozek trochu tvrdší, mohl by tenhle model dobře posloužit i jako povoz na překonávání delších vzdáleností. Díky turbodieselu totiž nebudete tak častým návštěvníkem na benzínce. Počáteční skepsi tak vystřídalo pochopení.

Výsledná známka 2-
Plusy: vzhled, kvalita zpracování
Mínusy: vibrace motoru, pohon všech kol

Základní cena: 1 088 638 Kč
Cena doplňkové výbavy:  364 687 Kč
Celková cena: 1 453 325 Kč

Parametry

Objem motoru      1995 ccm
Maximální výkon     130 kW (177 k) při 4000 ot/min
Maximální točivý moment     350 Nm při 1750 až 3000 ot/min
Převodovka     6stupňová automatická
Maximální rychlost     224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h     8,2 s.
Udávaná spotřeba město     7,9 l/100 km
Spotřeba mimo město     4,5 l/100 km
Kombinovaná spotřeba     4,8 l/100 km
Spotřeba během testu     8,0 l/100 km
Provozní hmotnost     1530 kg
Délka / výška / šířka     580 mm / 1395 mm / 1782 mm
Rozvor     2760 mm
Zavazadelník     430 l

Výbava: BMW Basic Service Inclusive (5 let / 100.000 km), Airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS + CBC, dvoutónové akustické výstražné zařízení, DSC s integrovanou funkcí ASC+T, DTC, přední a zadní hlavové airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, integrované v sedadlech, integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, nárazníkový systém s jednoduše vyměnitelnými deformačními zónami při nárazu do 15 km/h, varovný trojúhelník a lékárnička, nemetalický lak, exteriérové doplňky v barvě vozu, matně černé vnější okenní lišty, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, bezpečnostní šrouby, servotronic, ukazatel opotřebení brzd - varovná signalizace na přístrojovém panelu, zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, odvětrávané přední brzdové kotouče, včetně senzoru opotřebení brzdového obložení, posilovač řízení, filtr pevných částic, 6ti stupňová manuální převodovka, Common-rail systém přímého vstřikování paliva, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, mlhová světla, aktivace osvětlení interiéru, postranních světel a zadních světel dálkovým ovládáním – funkce "Open", funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", dynamická brzdová světla zobrazující intenzitu brzdění, bixenonové světlomety, automatická klimatizace, přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, upevnění pro 2 dětské sedačky ISOFIX na zadních sedadlech, kožený multifunkční volant, zeleně zatmavená okna, odkládací prostory v předních dveřích, spínač centrálního zamykání, elektricky ovládaná okna, tlačítko Start / Stop s dekorativním chromovaným prstencem v provedení "pearl-gloss chrome", elektronický imobilizér, vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná asférická zrcátka, připojení AUX-In, rádio, palubní počítač, kontrola nezapnutých bezpečnostních pásů, světelná signalizace při vypnutí motoru, stereo systém se šesti reproduktory

Příplatková výbava:
Metalitický lak Montego Blue (+22.890 Kč), kůže Dakota Creambeige (+49.595 Kč), automatická převodovka (+59.677 Kč), alarm (+13.080 Kč), 17" kola z lehké slitiny "Double-spoke 188" (+17.713 Kč), velurové koberečky (+2750 Kč), sportovní sedadla (+17.168 Kč), ovládání hlasem (+7903 Kč), chromované okenní lišty (+6540 Kč), černé interiérové lišty s leskem (+4088 Kč), příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth (+20.983 Kč), navigační systém (+62.130 Kč), hi-fi soustava (+15.533 Kč), sportovní volant M (+2725 Kč), černé čalounění stropu (+6540 Kč), parkovací asistent (+8175 Kč), USB přípojka (+8175 Kč), vyhřívání sedadel vpředu (+10.083 Kč), elektrické nastavení sedadel s pamětí pro řidiče (+35.153 Kč), Comfort paket (+37.142 Kč)

Související