Před faceliftem bylo Mitsubishi Outlander ze tří asi nejméně výrazným modelem. Jakmile ale převzalo čelní masku z Lanceru, udělalo pořádný obrat. Podle nás je nyní nejhezčím a nejagresivněji vypadajícím kouskem mezi sesterskými SUV. Svůj názor si ale udělejte sami z okolních obrázků. Po změně vzhledu zůstaly stejné rozměry, jen díky delšímu čumáku se délka natáhla o 22 milimetrů.

Uvnitř se prostorný a jednoduše navržený interiér pokusil zbavit své pověstné japonské strohosti. Zájemci z ostrovního státu totiž dbají více na dlouhodobou výdrž než na kvalitnější materiály. Proto mohl Evropanům vadit přebytek tvrdých plastů. Ty se nyní snaží zmírňovat koženkové potahy na dveřích a palubní desce, které přidávají alespoň nějaký pocit útulnosti. A to rozhodně není nikdy na škodu. Lehce přepracovaná je také kaplička s přístroji a nyní i s barevným displejem palubního počítače uprostřed.

Čtyři motory na výběr

Facelift Mitsubishi Outlander ale není naštěstí jen o vzhledových úpravách. Japonci rozšířili nabídku motorů o základní benzínovou jednotku 2,0 MIVEC s výkonem 147 koní (199 Nm maxima točivého momentu). S pohonem předních kol a základní výbavou Invite vyjde na 584.900 korun. A to je velice lákavá cena, zvláště pokud vezmeme v potaz bohatost základní nabídky: 6 airbagů, stabilizační systémy, klimatizace, palubní počítač, CD/MP3 rádio, zrcátka a okénka v elektrice. V ceně jsou i 16palcová litá kola. Je možné si dokoupit také bezstupňovou automatickou převodovku CVT.

 

Kromě tohoto agregátu je k dispozici ještě jedna benzínová volba. Motor 2,4 MIVEC má výkon 170 koní (232 Nm). Větší zájem ale pravděpodobně bude o naftové volby. Ty zahrnují čtyřválce 2.0 Di-D (140 koní, 310 Nm ) a silnější 2.2 Di-D (156 koní, 380 Nm). Všechny zmiňované jednotky jsou k dispozici jen s pohonem všech kol.

My jsme poslední zmiňovaný turbodiesel krátce vyzkoušeli s další novinkou: 6stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou TC-SST. Ta se dodává s možností řadit páčkami pod volantem (jsou pevně na sloupku řízení) a nastavením provozu mezi módy "normal" a "sport".  Jak jsme zvyklí z jiných dvouspojkovoých převodovek (DSG od Volkswagenu, nebo PDK od Porsche), reakce na příkazy k přeřazení je bleskové. Automat si následující rychlost předpřipraví a pak si ji jen mezi spojkami "předá". Tím dochází pouze k mizivému poklesu tahu, milisekundovému přeřazení a tím i k netrhané jízdě.

Jde hlavně o komfort

Musíme podotknout, že jsme chvíli pochybovali o nutnosti dávat takovou převodovkou do SUV. Mitsubishi Outlander je naladěno výrazně na komfortní notu. Průjezd přes nepovedené české okresky plné děr, lehký terén i městské nástrahy se nese ve znamení měkoučkého přeletu bez větších vyrušení.

Volnější nálada se trochu projevuje do zatáček, pohon 4WD se ale postará o čitelný průjezd bez větších problémů. Dvouspojkový automat ale nepatří jen do sportovně laděných vozů. Na palubě Outlanderu je totiž postaven do role činitele ještě luxusnějšího svezení, kdy řidič může zapomenout na řazení a plně si užívat pohodovou jízdu. Nepocítitelná změna stupňů pak také přispívá k celkovému klidu.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST se dá pořídit od výbavy Intense+ za 939.900 korun, pokud vám bude stačit 6stupňová manuální převodovka, tak si připravte o 40 tisíc korun méně. Dosáhnete tak rychlejšího času na stovku (11,1 sekund oproti 11,7 sekundám s automatem) i spotřeby, který činí 7,0 litru na 100 km, tedy o tři deci méně než s převodovkou TC-SST. A nesmíme zapomenout: České zastoupení do konce roku slibuje nulový leasing, zimní pneumatiky zdarma a pětiletou záruku.

Mitsubishi