Volkswagen Golf Plus vyjel poprvé na silnice v roce 2004. Od té doby se příliš nezměnil a nepomohl ani letošní facelift. Ten v podstatě upravuje jen čelní masku chladiče, která je užší, stejně jako u nové generace Volkswagenu Golf. Jinak ale tvary auta zůstaly shodné, nezměnila se ani záď a kulaté brzdovky s diodami LED stále připomínají Passat. Sluší se zmínit, že Golf Plus sedí na podvozku Golfu, oproti němu se ale může pochlubit o 104 mm větší výškou.

Uvnitř je snad skoro vše při starém. Při prohlídce palubní desky tak můžeme identifikovat díly, na které jsme zvyklí i u jiných modelů. Nedostatek invence wolfsburských návrhářů má za následek dobrou orientaci věrných zákazníků, kteří jsou na styl Volkswagenu po léta zvyklí. Naši pozornost upoutalo snad jen nezvykle velké množství výdechů klimatizace, kterých jsme na palubní desce napočítali osm.

Maximální výbava

Testovací Volkswagen Golf Plus byl vybaven top výbavou Highline a dalšími doplňky, které navýšily cenu vozu o 87.500 korun. Líbila se nám samozřejmá přítomnost dvouzónové automatické klimatizece, rádia s dotykovým displejem (navigace v něm tentokrát chyběla) či příplatkového parkovacího asistenta (za 12 tisíc korun).Ten je schopen díky čidlům na boku vozu odhadnout místo pro zaparkování a sám pak kroutit volantem podle potřeby. Řidič se stará jen o brzdy a plyn.

Na komfortních (ale zároveň příjemně tuhých) sedadlech se sedí výš, než v Golfu. Vpředu vedou dobře tělo do zatáček, vzadu je už ale lavice hodně plochá. Cestující za to dostanou sklápěcí stolečky. Na nedostatek prostoru si nikdo stěžovat nebude, škoda jen, že prostřední místo stále není plnohodnotné, pak už bychom se Golf Plus nežinýrovali řadit do kategorie kompaktních MPV. Odkládacích míst je velké množství, včetně klimatizované přihrádky spolujezdce, prostoru ve dveřích, na středovém panelu nebo pod nastavitelnou loketní opěrkou.

Zavazadelník s dvojitým dnem má základní objem 305 litrů, na úkor zadní řady jej ale můžete rozšířit na 453 litrů. Po sklopení sedadel se dostanete na celkovou velikost 1360 litrů. Do úplné roviny chybí několik stupňů, záda sedadel jsou ale vyrovnaná s vyzvednutým dnem kufru.

Nenáročné turbo

Skvělý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.4 litru jsme poprvé zkoušeli právě pod kapotou nové generace Volkswagenu Golf. Tehdy nás potěšil svým lineárním zátahem a velmi kultivovaným projevem. Pocity u agregátu s výkonem 122 koní při 5000 otáčkách za minutu a maximem točivého momentu 200 Nm (1500 až 4000 otáček za minutu) přetrvaly. Golf Plus je ale o dva metráky těžší, něco přidala i automatická 7stupňová převodovka DSG se dvěma spojkami. Zrychlení na 100 km/h je tedy jen dostatečných 10,2 sekundy, řidič tohoto druhu vozidla toho ale o mnoho víc nebude očekávat.

Mnohem důležitější pro něj bude spotřeba. Ta se v případě našeho testu ustálila na 6,8 litrech benzínu na 100 km, přičemž jsme první část týdne jezdili spíše dynamicky, víkend byl zase ve znamení úspornější dálkové jízdy v poměrné kombinaci dálnice s okreskou a městem. Na to, že se jedná o přeplňovaný motor, jde o příjemné zjištění, které by mohlo pomyslnou váhu prodeje agregátů alespoň o kousek posunout ve prospěch benzínu.

 

Své zásluhy na nižší spotřebě nese určitě výborná automatická převodovka DSG. Ta se díky dvouspojkovému ústrojí chová bleskově. Nabídne 7 rychlostních stupňů, což znamená, že Volkswagen Golf Plus točí při dálničním limitu nízké otáčky a vozu tak nedělá problém jet se slušnou spotřebou i v rychlostech okolo 160 km/h. Řidič má možnost volit mezi plně automatickým režimem, nebo manuálním, kdy řazení ovládá páčkami pod volantem. Rozhodně si ale nemyslíme, že by to bylo hlavním lákadlem s tímto motorem a v tomto segmentu.

Solidnost Golfu

Jak už jsme naspali výše, Volkswagen Golf Plus stojí na podvozku běžného Golfu. To jej předurčuje k jistým jízdním vlastnostem. Navzdory vyšší stavbě hatchbacku jsme se nedočkali žádných nepříjemných náklonů v ostřejších zatáčkách. Vůz se choval předvídavě a limitní situace se dostavovaly až při vyloženě agresivní jízdě. Podvozek je vhodný stejně pro městský provoz na drncavých kočičích hlavách a retardérech, jako pro jízdu po klikatějších okreskách, nebo rovné dálnici.

Volkswagen Golf Plus je sice větší než Golf, ale stále si jej nemůžeme dovolit zařadit do nějaké vyšší kategorie než mezi běžné hatchbacky. Může za to hlavně stále stejné velikost včetně průměrného rozvoru 2578 mm. Své příznivce si najde hlavně mezi těmi, kterým se nový Golf líbí, ale přijde jim přece jen trochu malý. MPV Volkswagen Touran by pro ně už bylo příliš velkou volbou. Cena ve výbavě Highline 584.600 korun je vysoká, vůz jí ale kompenzuje bohatou výbavou a oproti většině konkurence také menší ztrátou zůstatkové hodnoty.

Výsledná známka 2
Plusy: výbava, motor, variabilita
Mínusy:
vyšší cena, krátký rozvor

Základní cena v provedení Highline: 584 600 Kč
Cena doplňkové výbavy:  87 500 Kč
Celková cena: 672 100 Kč

Parametry

Objem motoru      1390 ccm
Maximální výkon     90 kW (122 k) při 5000 ot/min
Maximální točivý moment     200 Nm při 1500 až 4000 ot/min
Převodovka     7stupňová automatická
Maximální rychlost     195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h     10,2 s.
Udávaná spotřeba město     8,0 l/100 km
Spotřeba mimo město     5,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba     6,3 l/100 km
Spotřeba během testu     6,8 l/100 km
Provozní hmotnost     1363 kg
Délka / výška / šířka     4204 mm / 1592 mm / 1759 mm
Rozvor     2578 mm
Zavazadelník / po sklopení     305 l - 443 l / 1360 l

Výbava: Celní airbagy ridice a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce * Bocní airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu i vzadu * 2 tríbodové bezpecnostní pásy vpredu s výškovým nastavením, predepínaci a zvukovou a svetelnou výstrahou pri nezapnutí, 3 tríbodové bezpecnostní pásy vzadu * Elektronický stabilizacní systém ESP vcetne hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, MSR * Asistent pro rozjezd do kopce * Dve operky hlavy vpredu, tri operky hlavy vzadu * Isofix, príprava pro pripevnení 2 detských sedacek na vnejších sedadlech vzadu * Klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, klimatizovaná prihrádka spolujezdce * Rádio RCD 310 s CD-MP3 prehrávacem, výkon 4 x 20 Wattu, 8 reproduktoru, Aux-in zdírka * Palubní pocítac "Plus" * Tempomat * Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíce * Elektrické ovládání oken vpredu i vzadu * Vnejší zpetná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhrívaná, zrcátko u ridice asférické * Kotoucové brzdy vpredu a vzadu * Posilovac rízení s promenlivým úcinkem * Elektronický imobilizér * 12V zásuvka na stredové konsole a v zavazadlovém prostoru * Ukazatel vnejší teploty s varováním pri nebezpecí tvorby náledí * Sterac predního a zadního okna s intervalovým cyklovacem * Sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, pocítadlem kilometru celkovým, denním a s otáckomerem * Ukazatel servisních intervalu * Osvetlení zavazadlového prostoru * Akustická signalizace pri nevypnutí svetlometu * Dvoutónový klakson * 5 dverí * 4 kola z lehkých slitin "Cleveland" 6 1/2 J x 16, pojistka proti krádeži, pneumatiky 205/55 R16 * Dojezdové rezervní kolo ocelové * Halogenové svetlomety s denním svícením * Mlhové svetlomety s chromovaným orámováním a statickým prisvecováním do zatácek * Smerová svetla integrována do vnejších zpetných zrcátek * Maska chladice cerná, žebra masky chladice chromované * Tónovaná skla v zeleném odstínu * Nárazníky lakovány v barve vozu * Vnejší zpetná zrcátka, kliky dverí a ochranné lišty v barve vozu * Pozinkovaná karoserie * Potahy sedadel Alcantara/látka s designem "Merlin" * Sedadlo ridice a spolujezdce výškove nastavitelné * Sportovní sedadla vpredu * Bederní operky vpredu * Zadní sedadlo delené v pomeru 1/3 ku 2/3, podélne posuvné a sklopné, operadlo s možností nastavení sklonu a loketní operkou s pruvlakem na prepravu dlouhých predmetu * Tríramenný multufunkcní kožený volant výškove i podélne nastavitelný, hlavice radící páky a madlo rucní brzdy v kuži * Loketní operka vpredu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, 2 držáky nápoju vzadu * Bílé regulovatelné podsvícení ukazatelu na prístrojové desce, cervené nocní osvetlení tlacítek * Make-up zrcátka ve slunecních clonách osvetlená * Vnitrní osvetlení se zpoždovacem a spínacem na všech dverích, odrazky na dverích * Dve ctecí lampicky s chromovým orámováním vpredu s dve vzadu * Dva držáky na nápoje vpredu a jeden vzadu * Kurácké provedení: zapalovac cigaret a popelník vpredu * Prihrádka spolujezdce s osvetlením, zamykatelná * Odkládací prihrádky ve všech dverích * Odkládací prihrádka ve strope uzavíratelná * Odkládací kapsy a sklopné stolky na zadní strane predních sedadel * Odkládací zásuvky pod predními sedadly * Variabilní podlaha zavazadlového prostoru, vyjímatelná * Kryt zavazadlového prostoru se sítkou, vykládání zavazadlového prostoru s odkládacími prihrádkami vpravo a vlevo * Závesné hácky v zavazadlovém prostoru * Textilní koberecky vpredu i vzadu

Příplatková Výbava:
Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonení vozu, Rádio "RCD510" Volkswagen Sound s 8kanálovým zesilovacem o celkovém výkonu 300W, barevný dotykový displej, 10 reproduktoru, Aux-in zdírka, šachta pro SD kartu, funkce dopravního zpravodajství v celkové délce 4 minut (TIM) Automatický parkovací asistent "Park Assist", umožnující zaparkování cástecne bez zásahu ridice, akustický parkovací, systém parkpilot, signalizace vzdálenosti dopredu i dozadu, vizuální signalizace zobrazená na displeji rádia ci navigace, automatické naklonení vnejšího zpetného zrcátka u spolujezdce pri zarazení zpátecky, Strešní podélný nosic stríbrne eloxovaný, Multifunkcní 3ramenný volant v kuži k ovládání prevodovky DSG, rádia a palubního pocítace "Plus" (není soucástí paketu), hlavice radící páky a madlo rucní brzdy v kuži, Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, senzor kvality vzduchu, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná prihrádka spolujezdce, Bocní ochranné lišty v barve vozu s chromovým orámováním, chromové lišty na zádi vozu, Bocní okna vzadu a zadní okno zatmavené, 65% absorpce svetla, Metalický lak / lak s perletovým efektem.

Související