Elektřina jako pohon se v autech objevuje od počátku jejich historie, nikdy ale takové řešení nedospělo do stadia, kdy by bylo vhodné k masovému rozšíření. Spalovací motory v běžných vozech mají výhodu v dlouhém, až tisícikilometrovém dojezdu a husté síti čerpacích stanic. Naopak elektromobily potřebují připojit do zásuvky na mnoho hodin a kvůli nízké kapacitě baterií příliš daleko nedojedou.

Vidina řidiče, že bude někde mezi poli shánět zásuvku, ho samozřejmě od pořízení elektromobilu odrazuje. Výrobci se proto snaží handicap zmírnit. Průkopníkem v tom je americká automobilka Tesla miliardáře Elona Muska. Začala nejprve se sportovním modelem Tesla Roadster, pak se ale vydala cestou luxusního sedanu a nebývale zabodovala.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se