Když se britská společnost Vickers v roce 1998 rozhodla prodat automobilku Rolls-Royce, nastartovala tím jeden z nejbizarnějších obchodů ve světě aut vůbec. Zájemci byli dva − BMW a Volkswagen. Druhý jmenovaný nabídl víc peněz a získal práva na design a názvy vozů, specifický tvar masky chladiče i slavnou sošku Spirit of Ecstasy, která sedí každému modelu na přídi. Koupil si i továrnu a administrativní budovy. Vedle automobilky existuje i společnost Rolls-Royce plc, která vyrábí hlavně letecké motory. Ta měla práva na obchodní značku a rozhodla se ji licencovat BMW, protože spolu dlouhodobě spolupracovaly. Začala dlouhá a tvrdá jednání, výroba stála.

Volkswagen se nakonec rozhodl prodat BMW jen práva na sošku a design, ale mnichovská automobilka si musela postavit zcela novou továrnu, protože Volkswagen si nechal původní. Od té doby je klasická britská značka v rukách BMW a prosperuje. Loni prodala 4011 aut, což byl druhý nejlepší výsledek v její 113 let dlouhé historii. A Volkswagen vyrábí konkurenční luxusní vozy Bentley, které také lámou rekordy. Loni prodal 11 023 aut, což byl rekordní výsledek. Před rozdělením do německých rukou spolu Rolls-Royce a Bentley vyráběly řadu let technologicky společné modely. Boj o Rolls-Royce je jen jedním z mnoha příkladů toho, jak se velké automobilky a koncerny snaží získat co nejzajímavější značky pod svá křídla.