Švédská automobilka má nové SUV. XC40 je vůbec prvním Volvem, které stojí na základech nové modulární platformy CMA. Ta již nějakou dobu slouží crossoveru Lynk & Co 01 od společnosti Geely, která vlastní švédskou automobilku. Nová platforma poslouží jako základ pro všechny další verze řady 40, včetně těch elektrifikovaných. XC40 je dlouhé téměř 4,5 metru, přičemž je zhruba o čtvrt metru kratší než větší XC60.

Zavazadlový prostor pojme 479 litrů. Díky důvtipně řešenému designu budou mít řidiči k dispozici mimo jiné také funkční úložný prostor ve dveřích nebo pod sedadly, speciální odkládací přihrádku na telefon, který se zde může indukčně nabíjet, výklopný háček na malé tašky nebo vyjímatelný odpadkový koš ve středovém tunelu.

Novinka už zná své české ceny. Lze si vybírat pouze mezi zážehovým a vznětovým dvoulitrem, což jsou ty nejdražší, ale zároveň nejatraktivnější varianty. Naftový motor D4 nabídne 190 koní a 400 Nm točivého momentu, což zaručí akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,9 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h. V kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol přijde minimálně na 1 033 000 korun.

Nové Volvo XC40 si můžete prohlédnout v bohaté fotogalerii:

Benzinový dvoulitr T5 je výkonnější, ještě rychlejší a také dražší (připlatit je nutné 52 tisíc korun navíc). Nabízí 247 koní a 350 Nm. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h. I zde je standardem osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.

Za uvedené ceny získáte XC40 ve výbavě Momentum, zahrnující vše potřebné včetně jednozónové klimatizace, LED světlometů, koženého volantu, tempomatu, zadních parkovacích senzorů, dešťového senzoru, elektricky ovládané bederní opěrky nebo 18" kol z lehkých slitin.

Samozřejmostí je celá řada bezpečnostních a asistenčních systémů. Posádka se tak může spolehnout mimo jiné na systém zamezení kolizím či čtení dění v křižovatce prostřednictvím čidel na přídi. Za zmínku jistě stojí i poloautonomní tempomat, 360stupňová kamera nebo ochrana při vyjetí ze silnice.

K dispozici je samozřejmě i bohatá příplatková výbava. Lze si zvolit třeba elektrické ovládání pátých dveří, kamerový systém zobrazující celé okolí vozidla, navigaci, elektricky sklopná zadní sedadla a vyhřívání předních i zadních sedaček, volantu a čelního okna.

Z prvních cen se zdá, že Volvo bude mnohem dražší než jeho konkurenti mimo prémiový segment. To je pravda nyní, nicméně vozy modelového roku 2019, které začnou z výrobních pásů sjíždět od 17. týdne příštího roku, nabídnou příznivější ceny. Vůbec nejlevnějším modelem bude poté benzinová verze T3 spojená s manuální převodovkou a pohonem předních kol v ceně 742 tisíc korun.

K dispozici bude také varianta T4 s osmistupňovým automatem Geartronic s pohonem předních nebo všech kol. Diesely zastoupí čtyřválcová D3, která nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou a volbu pohonu kol.

Výroba Volva XC40 odstartuje v listopadu v belgické továrně značky v Gentu. S postupným náběhem produkce se bude rozšiřovat i nabídka různých verzí. Očekávat můžeme hybridní variantu s elektromotorem pohánějícím zadní nápravu, čistokrevný elektromobil nebo tříválec představený minulý rok.