Spotřeba benzinu pro automobily se za posledních patnáct let v Česku snížila přibližně o patnáct procent. Naopak prodej nafty se podle údajů Českého statistického úřadu ve stejném období zdvojnásobil. Aktuálně toto palivo ovládá víc než 75 procent českého trhu s pohonnými hmotami. Může za to mimo jiné rozmach dálkové nákladní dopravy, silnou roli hraje i obliba dieselových motorů u osobních aut. Aféře Dieselgate navzdory.

Nejčastějším argumentem pro pořízení vozu s naftovým motorem zůstává spotřeba. "Tento jednoduchý pragmatický názor funguje samozřejmě i v případě firem. U nich jde na prvním místě o náklady, a ekologie se proto tolik neřeší. Výjimkou mohou být státní instituce, které mají nějaké závazky vyplývající z nařízení vlády, například mají mít ve flotile aut podíl vozů s alternativním palivem. Anebo také společnosti, pro které je přechod na alternativní paliva způsobem sebereprezentace," říká Přemysl Žižka ze společnosti AZ Mobility, která se zabývá správou vozových parků.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se