Spotřeba benzinu pro automobily se za posledních patnáct let v Česku snížila přibližně o patnáct procent. Naopak prodej nafty se podle údajů Českého statistického úřadu ve stejném období zdvojnásobil. Aktuálně toto palivo ovládá víc než 75 procent českého trhu s pohonnými hmotami. Může za to mimo jiné rozmach dálkové nákladní dopravy, silnou roli hraje i obliba dieselových motorů u osobních aut. Aféře Dieselgate navzdory.

Nejčastějším argumentem pro pořízení vozu s naftovým motorem zůstává spotřeba. "Tento jednoduchý pragmatický názor funguje samozřejmě i v případě firem. U nich jde na prvním místě o náklady, a ekologie se proto tolik neřeší. Výjimkou mohou být státní instituce, které mají nějaké závazky vyplývající z nařízení vlády, například mají mít ve flotile aut podíl vozů s alternativním palivem. Anebo také společnosti, pro které je přechod na alternativní paliva způsobem sebereprezentace," říká Přemysl Žižka ze společnosti AZ Mobility, která se zabývá správou vozových parků.