Pokud si koupíte nové auto, za první rok přijdete zhruba o 30 procent jeho ceny. "Druhým rokem se dostává na 55 procent pořizovací ceny a třetí rok už to může být okolo 40 procent v závislosti na modelu a značce," říká Stanislav Zelenka, prezident České Asociace Fleet Managementu. Když si firma pořídí ojeté auto, cena už tak rapidně neklesá a jeho nákup může být výhodnější.

"Na druhou stranu spolu se stářím vozu vzrůstají i provozní náklady. Pokud neznáte dobře historii auta, mohou se objevovat nečekané závady. Pak je také nutné řešit, zda s vozem má smysl navštěvovat značkový, nebo neznačkový servis," podotýká Zelenka s tím, že při následném prodeji ojetiny by už situace nemusela být pro podnikatele tolik výhodná.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se