Zatímco moderních SUV stále přibývá, off-roady do těžkého terénu postupně vymírají. Transformací neprošlo jen několik málo zbývajících modelů, mezi které se řadí také Jeep Wrangler.

Jeho nová generace sice na první pohled vypadá velmi podobně jako ta předchozí, shodný ale údajně není ani jediný díl karoserie. To byl nejspíše záměr amerického výrobce. „Nový Wrangler je jednoduše identifikovatelný jako Jeep. Zůstává věrný originálu, zároveň je ale lepší ve všech směrech – je komfortnější, úspornější, bezpečnější, schopnější v terénu i technicky pokročilejší,“ tvrdí šéf Jeepu Mike Manley.

Stejně jako odcházející model bude novinka v nabídce s tří- nebo pětidveřovou karoserií. Zachován zůstane také výběr mezi odnímatelnou pevnou a plátěnou střechou, přičemž zájemce o plátno vedle klasického ručního ovládání dostane možnost připlatit si za stahování pomocí elektromotorů. Existuje též verze se skutečně pevnou, neodnímatelnou, střechou.

Oba typy střechy prošly řadou vylepšení, měly by tak poskytovat větší komfort při jízdě s i bez ní. Vedle toho půjde sklopit také čelní sklo a v extrémním případě úplně oddělat dveře z automobilu. Z typických prvků zůstala zachována sedmidílná maska chladiče, kulatá světla vpředu i hranatá vzadu mohou být u vyšších výbav vybavena diodami.

Moderní interiér, stejné schopnosti v terénu

Do interiéru se nastěhovala centrální obrazovka multimediálního systému s volitelnou navigací a úhlopříčkou nejvýše 8,4 palce. Standardem je pětipalcová obrazovka, střední cestou je úhlopříčka sedm palců. Displej s úhlopříčkou 3,5 nebo 7 palců je k dispozici mezi budíky. Jeep dále slibuje kvalitnější materiály i zpracování, k dispozici bude všem cestujícím několik USB portů a odkládacích ploch.

Kde Jeep upravoval daleko více, to je konstrukce Wrangleru. I nadále zůstal zachován rám, na němž je posazena karoserie, který byl ovšem odlehčen a nabízí také větší tuhost. Další kilogramy uspořily prvky z hliníku (dveře, kapota nebo rám předního okna) a hořčíku. Přesto si off-road zachoval své terénní schopnosti, což dokazují světlá výška 277 mm, přední nájezdový úhel 44 stupňů, zadní nájezdový úhel 37 stupňů, přejezdový úhel 27,8 stupně a brodivost 762 mm.

Vedle dispozicí daných karoserií Jeep nabízí pro jízdu v terénu hned dva typy pohonu všech kol. Civilnější bude standardem u většiny modelů, pro Wrangler Rubicon je připraveno extrémnější řešení, které obsahuje třeba elektrickou uzávěrku předního a zadního diferenciálu nebo elektronicky odpojitelné přední stabilizátory. K tomu má 33palcové off-roadové pneumatiky a za příplatek diferenciál s omezenou svorností.

Pod kapotou klasika i novinka

Ani Wrangler se ve své nové generaci neubránil hybridizaci. Základní dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 200 kW dostal mildhybridní technologii eTorque, která zahrnuje systém start/stop, regenerativní brzdění nebo akumulátor, do nějž se ukládá energie. Tu automobil využívá například při rozjezdech a i díky možnosti takzvaného plachtění, kdy dojde k odpojení motoru, výrazně šetří palivo. Jeep dokonce říká, že ve své třídě bude Wrangler s dvoulitrovým turbomotorem nejúspornější.

Dále se pod kapotou objeví šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru s výkonem 213 kW a od roku 2019 také třílitrový šestiválcový turbodiesel s výkonem 194 kW. Zatímco zážehové jednotky mají na výběr mezi šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, pro turbodiesel od italské firmy VM Motori se bude dodávat jen samočinné řazení.

V rámci bezpečnostní výbavy sází Wrangler na čtyři standardní airbagy či volitelné systémy hlídající slepý úhel a dopravu za vozidlem při couvání. Na trh se novinka dostane v příštím roce, výroba bude stejně jako v případě předchůdce probíhat v továrně ve městě Toledo ve státě Ohio.