Mileniálové se od předchozí generace neliší zdaleka tolik, jak by se zdálo. Nejsou méně materiálně zaměření ani šťastnější. Stejně jako jejich rodiče se nechtějí stěhovat za prací a svůj život srovnávají se sousedy nebo kamarády. "Tím, že v médiích a na sociálních sítích vidíme jen příklady úspěšných, vysokoškolsky vzdělaných lidí, tak o mladé generaci získáváme poněkud mylnou představu. Zapomínáme, že to nejsou jen úspěšní startupisté, ale že sem patří i kuchaři nebo dělníci, kteří od života očekávají něco zcela jiného," říká sociolog Martin Buchtík, který měl v Česku na starosti mezinárodní průzkum o generaci Y (lidech, kterým je dnes 18−34 let) nazvaný Generation What.

Vyvracíte představu, že mileniálové jsou jedna celistvá generace. Jak to tedy je?

Generace Y je umělý konstrukt, který má pomoct sociologům, marketérům a dalším odborníkům pochopit mladé lidi a zařadit je do nějaké škatulky. Problém ale je, že zájmy této věkové skupiny jsou strašně roztříštěné. Osmnáctiletý maturant žije v úplně jiném světě než třicetiletý člověk se dvěma dětmi. Velký rozdíl panuje i mezi absolventy vysokých škol, kteří se živí hlavou, a lidmi se základní školou nebo výučním listem. Na trhu práce pak hrají významnou roli také genderové odlišnosti. A podobných štěpících linií existuje celá řada.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se