Pouze desetileté modely Toyota Aygo a Peugeot 107 vyráběné v kolínské automobilce TPCA se z automobilů produkovaných v Česku dostaly v žebříčku spolehlivosti aut TÜV Auto Report 2018 do tmavě zeleného, tedy nejlepšího pásma odpovídajícího jedničce podle školního známkování. 

Na druhou stranu nebylo žádné z vozidel sjíždějících z pásů v Česku zařazeno mezi pětkaře. Drtivá většina z nich se pohybuje v lehkém podprůměru, mezi známkami 2 a 4.

TÜV Auto Report řadí auta v pěti věkových kategoriích podle procenta vážných závad u STK. Mezi nejčastějšími problémy report zmiňuje závady na osvětlení, brzdách, zavěšení a výfukové soustavě, pětici nejběžnějších problémů doplňují úniky oleje. Statistika brala v úvahu výsledky více než deseti milionů aut kontrolovaných mezi loňským červencem a letošním červnem.

Odboráři ve Škodě hrozí největší stávkou v historii Česka, zastavit výrobu by mohli až na tři týdny

Úplně nejspolehlivějším vozem je podle TÜV Auto Reportu 2018 luxusní dvousedadlový roadster (automobil se stahovací střechou) Mercedes SLK. V kategorii nejmladších, tedy dvou- až tříletých ojetin, se umístil na prvním místě s pouhými dvěma procenty vážných závad. Velmi zajímavé je i druhé místo v Česku velmi oblíbeného rodinného vozu Volkswagen Golf Sportsvan.

Nejlépe umístěným modelem vyráběným v Česku je mezi nejmladšími ojetinami až 57. Hyundai i30, které má stejný výsledek jako jeho menší bratr z Nošovic ix20, tedy 5,1 procenta vážných závad. Oba se pohybují v popředí trojkařů.

Nejlepší škodovkou je až na 64. místě mezi 127 hodnocenými auty Škoda Yeti, mezi trojkaře se vejdou ještě modely Fabia a Roomster. Všechny ostatní vozy vyráběné v Česku jsou mezi čtyřkaři, přičemž škodovky Octavia a Rapid stejně jako kolínský minivůz Citroën C1 unikly jen těsně pětce.

Lépe si automobily z českých továren vedou u o něco starších ojetin. Vítězem kategorie 4-5 let se stal rodinný Mercedes třídy B s 3,9 procenta vážných závad, už na 12. místě, tedy mezi jedničkáři, najdeme nejlepší škodovku. Jenže jde o minivůz Citigo, který se nevyrábí v Česku, ale na Slovensku.

Alespoň mezi dvojkaře se vešlo v Česku vyráběné 42. Hyundai ix20 a 47. Škoda Yeti. Trojku si vysloužily 54. Škoda Superb, 70. Škoda Roomster, 71. Škoda Fabia a těsně i Hyundai ix35 a Toyota Aygo na 77. místě. Zbytek včetně nejoblíbenější české ojetiny, Škody Octavia, se opět zařadil mezi čtyřkaře. Nejblíže červenému poli značícímu známku 5 skončilo na 103. místě Hyundai i30.

U ojetin starých šest až sedm let je většina aut z Česka mezi trojkaři. Lépe jsou na tom dvojkaři Škoda Yeti (27.), Škoda Superb (40.), Škoda Octavia (45.) a Hyundai ix35 (46.). Tato věková kategorie dopadla z hlediska aut vyráběných v Česku nejlépe.

U ještě starších vozů (8-9 let) se mezi dvojkaře probojovalo kompletní trio minivozů z Kolína a Škoda Octavia. Ostatní automobily vyráběné v tuzemsku mají trojky. U nejstarších ojetin (10-11 let) se Kolíňané dokonce vyšplhali mezi jedničkáře, zato Octavia jen těsně unikla čtyřce a Fabia pětce.

Výsledky TÜV Auto Reportu neodrážejí pouze technickou úroveň automobilů, ale také to, jak se o vozy jejich majitelé starají. Majitelé dražších aut většinou věnují údržbě větší úsilí než vlastníci vozů levných. Projevuje se i rozdílný nájezd počtu kilometrů, jeho průměrnou hodnotu ale TÜV Auto Report u každého modelu nabízí. Obecně platí, že s menšími auty, "nákupními taškami", najezdí lidé méně kilometrů než s většími služebními a manažerskými vozy.