Šestimístný minivan s karoserií dlouhou 4,65 m a vyrobenou z kompozitních materiálů nabízí tři samostatná sedadla ve dvou řadách proti sobě, nastupování je jen z jedné strany. Autonom Cab pohání elektromotor o největším výkonu 25 kW, který čerpá energii z lithium-železo-fosfátového akumulátoru (LiFePo) o kapacitě 22 nebo 33 kWh. Měla by zajistit až 10 hodin provozu, pak se však bude 9 hodin nabíjet z 16ampérové nebo 5 hodin z 32ampérové zásuvky.

Autonomní řízení vozidla nejvyšší úrovně 5 na pětibodové škále (není nutný žádný zásah člověka) využívá celkem deset senzorů Lidar od firmy Valeo. Tři mají rozsah viditelnosti 360°, zbytek pak 145°. K tomu má automobil například ještě šest kamer, čtyři radary a dvě satelitní antény. Podle údajů společnosti je zajištěno trojnásobné jištění všech funkcí vozidla.

Výkonný palubní počítač vozidla je schopen kontinuálně načítat a okamžitě vyhodnocovat data přijatá architekturou snímačů. Umělá inteligence je pak založena na vysoce výkonných řídících a detekčních systémech, které kombinují řadu nejmodernějších technologií. V praxi to znamená, že se Autonom Cab může pohybovat maximálně efektivně a bezpečně a okamžitě přijímat nejvhodnější rozhodnutí.

Samozřejmostí je přesné satelitní polohování a mapy s vysokým rozlišením pro co nejpřesnější navigaci. Za tímto účelem také Navya vytvořila vlastní mapovací nástroj. Přístup ke službám vozidel Autonom Cab by měla zajistit společností vyvinutá aplikace Navya APP. Jejím prostřednictvím si zákazník objedná vozidlo a službu také zaplatí.

Společnost Navya již uzavřela kontrakty s velkými dopravními společnostmi. V Evropě a v USA se jí podařilo dohodnout se soukromou společností Kelios, která se mimochodem snaží o spojení s českou firmou Student Agency, v Austrálii je pak partnerem Francouzů Královský automotoklub (RAC). V australském Perthu ostatně již od loňského roku testují 15místný autonomní minibus Navya Shuttle.

Tato partnerství by měla umožnit společnosti Navya spustit službu autonomně ovládaných taxi v několika městských centrech již ve druhém čtvrtletí roku 2018. Další podrobnosti a nové partnery firma Navya oznámí na lednovém veletrhu spotřebního zboží CES 2018 v Las Vegas.

Společnost Navya dosud testovala 15místný minibus bez řidiče jako bezplatný shuttle na předem vytyčené trase. Jeden například jezdil v pařížské čtvrtí La Défence, další mohli využívat obyvatelé jedné ze čtvrtí australského Perthu.

Taxíkem Autonom Cab však Navya vstupuje mezi firmy, které chystají autonomně ovládaná vozidla na komerční trh. Patří mezi ně například firmy Cruise Automation Maven (dceřiná společnost General Motors) nebo Waymo (dceřiná společnost Googlu). Francouzská společnost vyvíjí a vyrábí autonomní vozidla včetně robotického ovládání a software ve Francii, další výrobní závod pak buduje v michiganském Saline.

„Jsme první společností, která vyvinula od základu čistě autonomní vozidlo. Všichni ostatní se zatím snažili o přizpůsobení stávajícího automobilu ovládaného člověkem. A chceme být také první společností, která bude nabízet kompletní portfolio autonomních vozidel,“ tvrdí generální ředitel společnosti Navya Christophe Sapet a dodává: „Představte si, jak budou vypadat města, až se po ulicích nebude pohybovat nic jiného než autonomní vozidla. Žádné dopravní zácpy nebo problémy s parkováním, mnohem méně nehod a výrazně méně znečištění."

Christophe Sapet se o přijetí autonomních vozidel veřejností nebojí. „Už nyní vidíme, že se situace na trhu s automobily rychle mění. Zejména u mladší generace nemá mnoho lidí řidičský průkaz a neláká je ani vlastnictví automobilu. Chtějí se však přesouvat z místa na místo 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a nechtějí za to tolik utrácet. Autonom Cab je mobilní zařízení, které by něco takového mohlo dokonale splňovat. Pro obrovské množství lidí zajistit zcela nové řešení individuální mobility.“ Mezi první potencionální zákazníky firmy Navya by proto mohly patřit společnosti Uber nebo autopůjčovny Hertz či Avis.

Šestimístný taxík Autonom Cab by měl stát 290 000 dolarů, tedy více než šest milionů korun. V Paříži by měl být nyní testován a do komerčního prodeje se dostane ve třetím čtvrtletí roku 2018. Již bylo objednáno 30 vozidel.