Právě ve čtvrtek uvádí korejská automobilka Kia na český trh nový model. A nejde o jen tak ledajakou novinku. Dá se říci, že takové "žihadlo" Kia nikdy v historii nevyrobila. Nový vůz nazvaný Stinger má korejskou značku definitivně zbavit nálepky výrobce výhradně laciných aut. A daří se mu to.

Novinka ještě navíc propaguje charakteristickou sportovnost, kterou se chce Kia odlišovat od sesterského Hyundai. Tentokrát však "sport" není jen záležitostí vizuální, ale i jízdní. Dá se napsat, že jde o první auto značky Kia pro nadšené řidiče. Chuť ke sportovnímu svezení má navozovat už agresivní design vozu.

Jde o pětidveřové auto střední třídy s karoserií typu liftback. Může tak být konkurentem třeba pro Škodu Superb. Postaví se ale i proti BMW 3 GT nebo 4 Gran Coupé, protože stejně jako mnichovské vozy jezdí buď s pohonem zadní nápravy, nebo všech kol.

Nejsportovnější verzi GT je vyhrazen benzinový šestiválec s objemem 3,3 litru dopovaný dvěma turbodmychadly. Z nuly na stovku se dostane díky funkci kontrolovaného rozjezdu z místa launch control za 4,9 sekundy. Za pozornost stojí i maximální rychlost 270 km/h. Nevyšší výkon pak činí 272 kW. V Česku se nabízí pouze s pohonem všech kol.

Pro spořivější je připraven naftový čtyřválec 2.2 CRDi s maximálním výkonem 147 kW. Pojí se s pohonem zadní nápravy i všech kol.

Také základní benzinový motor 2.0 GDI má čtyři válce a turbodmychadlo. Vyvine až 188 kW a nabízí nadprůměrnou dynamiku charakterizovanou například zrychlením z nuly na stovku během šesti vteřin. Pohání pouze zadní kola.

Všechny tři motory se pojí výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Základní provedení vyjde na 1 099 980 korun.