První generace Nissanu Leaf se začala prodávat v roce 2010 a od té doby se pro něj rozhodlo přes 283 tisíc lidí. To z japonského kompaktu dělá nejpopulárnější elektromobil na světě, jeho kvality podpořil také titul evropského Auta roku 2011. Nástupce je úplně jiný, především sází na nejmodernější techniku v oblasti elektropohonu, která posunula výkon elektromotoru na 110 kW a kapacitu baterií na 40 kWh.

První generace vozu přitom disponuje elektromotorem s výkonem 80 kW a akumulátorem s kapacitou 24 nebo 30 kWh. Nový Leaf je tak nejen silnější, ale dojede také dál. Podle evropského měřícího cyklu je to 378 km. U předchůdce s větší baterií to bylo 250 km. Nissan rovněž tvrdí, že pětidveřový hatchback má plynulejší a lepší zrychlení, což ale nijak nepodpořil konkrétními čísly. Známe tak jen maximální rychlost 144 km/h a točivý moment 320 Nm. Na příští rok Japonci slibují uvedení sportovněji naladěné verze s vyšším výkonem a větší baterií.