Plug-in hybridy jsou ideálním kompromisem mezi čistými elektromobily a běžnými hybridy. Berou si to nejlepší z obou kategorií. Platí to i pro Audi A3 Sportback e-tron, které přednedávnem prošlo spolu s ostatními verzemi modelu A3 facelitem. Jak se v luxusním hatchbacku do zásuvky jezdí, jsme zjišťovali v testu.

Propojit spalovací motor s elektromotorem a sadou baterií, která umožní delší dojezd na elektřinu, je chytré. Běžné hybridy totiž ujedou jen několik málo kilometrů (baterie se poté dobíjí jen rekuperací brzdné energie nebo od motoru), a tak se hodí hlavně do městského provozu. Také spotřeba u nich nebývá vždy oslňující. Plug-in hybridy jsou na tom mnohem lépe, minimálně podle tabulkových údajů. Audi udává, že model A3 Sportback e-tron zkonzumuje v průměru jen 1,6 litru benzinu na 100 km, což odpovídá produkci 36 gramů CO2 na ujetý kilometr. Realita ale může být jiná.