Reklamní agentura českého zastoupení automobilky Suzuki posílá právníky na konkurenční automobilku Kia. Příčinou je aktuální kampaň značky Kia, která propaguje "SUVerénně nejlepší nabídku" v podobě výkupního bonusu za staré auto, uvádí týdeník Marketing & Media (MAM). 

Jenže koncept se "SUVerénem" dlouhodobě používá Suzuki. Jeho reklamní agentura Moto na tuto podobu slova dokonce získala ochrannou známku, a to už v červenci 2006. A od listopadu je nasazena kampaň "SUVerén pro každou příležitost", ve které automobilka propaguje model Vitara.

"Společnost Kia Motors Czech porušuje práva z průmyslového vlastnictví," řekla pro MAM Dominika Baborská z agentury Moto. Kia nároky odmítá a kampaň se ukončit nechystá. "Požadavek společnosti Moto s ohledem na její rozdílnou oblast působnosti nebyl a není legitimní," uvedla manažerka public relations Kateřina Jouglíčková.

Podle databáze Úřadu průmyslového vlastnictví je ochranná známka registrována pro reklamní a inzertní činnost, případně zprostředkovatelskou činnost v oblasti obchodu. Obě kampaně nyní pokračují vedle sebe.