Občas by se mohlo zdát, že doba silným zábavným automobilům nepřeje. V honbě za co nejnižší spotřebou se dokonce některé automobilky uchylují k radikálním krokům − třeba švédské Volvo už do svých nových aut dává jen čtyřválce. Mnichovské BMW má ale obrovskou skupinu fanoušků, která by ho za takové rozhodnutí zatratila. A to je dobře. Díky tomu mohl vzniknout třeba i nesmírně zábavný a přitom pohodlně použitelný model − kupé BMW 440i.

Pohledné auto, které je vlastně kupé verzí sedanu střední třídy BMW řady 3, už po silnicích pár let jezdí. Nyní se ale dostalo do poloviny svého životního cyklu a to je tradiční čas na to, aby automobilka svému vozu nadělila facelift. Ten se na "čtyřce" projevil jen minimálně. Nadšenec do aut s bavorskou šachovnicí ve znaku ale okamžitě proměnu pozná. Nejzásadněji se na vzhledu podepsaly full-LED světlomety, které jsou pro tento model nyní standardní výbavou. Ostře tvarovaná svítidla s čirou optikou působí velmi moderně, v kombinaci s masivní maskou chladiče navíc docela agresivně. Tohle se povedlo, stejně jako volitelné černé disky kol nebo výrazný modrý lak. V Mnichově umí postavit sexy sportovní auto.

Uvnitř vozu záleží na tom, po jakém balíčku výbavy budoucí majitel sáhne. V autě, které Ekonom jako jediné české médium testoval na silnicích německých Alp v okolí Berchtes­gadenu, byl připraven sportovní M Paket se specifickým volantem a pohledným hliníkovým dekorem. Volant má klasicky tlustý věnec, takže padne přesně do dlaní. Nejzásadnější novinky jsou dvě a v obou případech jde o displeje. Běžné ručičkové budíky nově nahradila obrazovka, která je jen simuluje, jak je dnes módním trendem. To umožňuje grafické znázornění jízdních režimů a také větší porci provozních informací. Další novinkou je ale i nová generace multimediál­ního systému iDrive, který má nově přehlednější menu. BMW 4 si systém adoptovalo z větších modelů 5 a 7, kde se objevil vůbec poprvé. Zařízení iDrive patří aktuálně k tomu nejlepšímu, na co jde na trhu narazit.