Kategorie střední třídy, ve které víc než soukromníci své vozy vybírají firmy, není na automobilovém trhu lehkým bojištěm. V Česku jí kraluje domácí Škoda Superb nebo její německý příbuzný Volkswagen Passat. Korejský vůz až dosud neměl proti takovým velikánům šanci. Zatímco jich se prodaly loni tisíce, pro model Kia Optima se rozhodlo jen 178 lidí. Jedním z důvodů neúspěchu byla bezesporu chybějící praktická verze kombi. Ta už je konečně v nabídce pod označením SW, a tak se Kia může pustit do útoku.

Design kombíku Kia Optima SW působí neotřelým dojmem. Možná je to dáno tím, že je na českých silnicích kvůli nízkým prodejům neokoukaný, možná tím, že testované auto je vůbec nejdražší verzí označenou GT. Ta přichází s několika ozdobnými prvky, jako jsou velká, osmnáctipalcová kola nebo sportovně střižený nárazník. Nízká silueta vozu mu dodává švih. Kia působí, že je větší, než ve skutečnosti je. Auto na délku měří 4855 mm, je tedy stejně dlouhé jako Škoda Superb Combi.